El ministre Ábalos a Barcelona (EFE)
El ministre Ábalos a Barcelona (EFE)
Castellgalí

Foment admet falta d'inversions a Rodalies però ho deslliga de l'accident a Castellgalí

El ministre Ábalos ha reconegut que hi ha una clara falta d'inversió, però no obstant, ha desvinculat aquest dèficit de l'accident de dos trens a l'R4

RedaccióActualitzat

Què va causar l'accident de tren amb un mort a Castellgalí? Mossos, Renfe i Adif ho investiguen, però les administracions ja apunten a una cadena d'errors. La Generalitat, a més, assegura que hi ha una falta d'inversions a la via, que acumula dos accidents mortals en tres mesos. Des del Ministeri de Foment, però, ho veuen precipitat.

El conseller de Territori, Damià Calvet, ha explicat a Catalunya Informació i al canal 324, que "hi va haver una concatenació d'errades tant de senyalització automàtica com de comunicació manual entre els trens i el centre de control".

La Generalitat apunta que part d'aquestes errades "es podria haver evitat amb més inversions". Diu Calvet que a la "xarxa ferroviària catalana hi falta una injecció important de milions" i recorda que les promeses d'inversions no s'han complert fins ara.

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, creu que inversions i accident no tenen res a veure "en principi". Ábalos ha visitat aquest dissabte els familiars de la maquinista morta i s'ha reunit amb el conseller Calvet.

 

 

El ministre reconeix que falten inversions, però puntualitza que es dona tant aquí com a altres llocs de l'Estat. 

"Una cosa no té a veure amb l'altra. Una cosa és deixar ben clar que falten inversions, que falta també automatització i renovació de les mesures de seguretat - no només a Catalunya si no al conjunt d'Espanya -, i això no és un procés d'un dia per l'altre. I una altra cosa és la causa de l'accident, que no té a veure amb les inversions, en principi."

Ábalos es decanta per una cadena "d'errors humans conseqüència de com funciona el servei".

El ministre ha aprofitat per reivindicar l'aprovació dels pressupostos, per millorar la xarxa ferroviària.

ARXIVAT A:
InfraestructuresMobilitat
Anar al contingut