Un avió Boeing 737 Max (Reuters / Peter Cziborra)

Un altre avió Boeing perd part del fuselatge en ple vol, el cinquè incident aquest any

Des de principis d'any hi ha hagut un degoteig d'incidents i s'han obert diverses investigacions sobre les normes de seguretat de Boeing

Redacció/AgènciesActualitzat

Un avió Boeing 737-800 de l'aerolínia United Airlines va perdre aquest divendres un panell extern del fuselatge en ple vol. L'aparell va poder aterrar sense problemes a Oregon. Això sí, el trànsit aeri de l'aeroport es va haver d'interrompre per buscar el panell.

Ara, l'Administració Federal d'Aviació (FAA, per les sigles en anglès) investiga què va passar. El vol afectat, el 433, va aterrar a Medford a les 13.45, hora local, amb 139 passatgers i sis tripulants, després d'haver sortit de San Francisco.

La mateixa FAA ha informat que l'avió té més de 25 anys, ja que el van construir a finals de 1998. Una inspecció que va fer United Airlines després de l'aterratge va revelar els desperfectes.

L'empresa diu que també ho investigarà i justifica que no s'activés cap mecanisme especial d'emergència perquè durant el vol no hi havia indicis d'avaria.

En un comunicat, expressen: "Farem un examen exhaustiu i totes les reparacions necessàries abans que l'avió torni a estar en servei". El diari Rogue Valley Times ha publicat una foto de l'estat de l'aparell.

 

Creixen els dubtes sobre la seguretat i el manteniment

Des de principis d'any hi ha hagut un degoteig d'incidents i s'han obert diverses investigacions sobre les normes de seguretat de Boeing.

S'està generant un clima de dubte creixent sobre les normes de seguretat que segueix la companyia i s'investiga des de diversos fronts la qualitat dels processos de producció i manteniment de l'empresa. Almenys hi ha hagut cinc incidents.

Fa pocs dies que va transcendir com perdia part del fuselatge, inclosa una finestra, un Boeing 737 Max 9 d'Alaska Airlines. L'incident en ple vol va passar el 5 de gener també a Oregon, en aquest cas a Portland, i va acabar amb un aterratge d'emergència.

El cas ha provocat que s'obri una investigació penal

Pocs dies després, Alaska Airlines --que és la que va tenir l'incident-- i United Airlines van denunciar que havien trobat cargols mal collats en algunes peces dels seus Boeing 737 Max 9.

Una roda perduda i un motor en flames

La setmana passada, un Boeing 737 MAX de United Airlines va bolcar i va sortir de la pista a Houston, cosa que també va desencadenar una investigació.

També fa pocs dies, van gravar com un Boeing 777-200 de United Airlines que anava al Japó perdia una roda després d'haver-se enlairat a San Francisco i va aterrar a Los Angeles sense provocar cap ferit.

El 4 de març, un altre Boeing 737 de la mateixa companyia que anava de Houston a Florida va haver de tornar a l'aeroport de sortida perquè sortien flames del motor.

Després es va comprovar que s'hi havia introduït material plàstic amb bombolles que hi havia a l'aeròdrom. Les xarxes socials es van omplir d'imatges de l'incident.

 

ARXIVAT A:
Aeroports
Anar al contingut