TV3, líder d'octubre, amb un clar domini del prime time

TV3 lidera amb contundència l'octubre, amb una quota del 14%. I a la franja del prime time dobla la segona. "El foraster" i "Col·lapse" fan la seva millor quota històrica. Els informatius són líders en totes les edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu.

El SX3 fa la millor quota des de l'estrena del nou canal en target infantil. I Esport3 fa la millor des de l'abril del 2016.S'ha fet la segona millor dada històrica de consum de vídeo a la carta, el resultat més alt en vídeo a la TV connectada, i s'han fet més de 101 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar. Aquest octubre TV3 ha aconseguit una quota del 14%. És l'única cadena que ha arribat a les dues xifres i a més, manté una àmplia distància amb la segona classificada, Antena3, a 5,4 punts, i ha superat per 5,8 punts la tercera, La1. 
 
TV3 ha liderat la franja del day time, amb un 14%, a 4,7 punts de la segona, Antena3. També ha liderat la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16,6%, i ha superat per 8,4 punts la segona classificada, La 1, que no arriba als dos dígits.
 
TV3 ha liderat l'audiència 30 dies dels 31 del mes d'octubre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, i sempre ho ha fet amb un telenotícies, excepte una emissió d'"El foraster".
 
També és la cadena més ben valorada al setembre al panel de GfK**, amb un 8.4.
 
Aquest mes el SX3 fa la segona millor quota en nens i nenes des de l'estrena del nou canal. Esport3 iguala la millor quota de l'any i fa la millor des de l'abril del 2016. 
 
Pel que fa a les audiències digitals, aquest octubre s'han fet 14,7 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 25% més que a l'octubre del 2022. A més, s'ha aconseguit la segona millor dada històrica de consum a la carta, amb 9,6 milions. I s'han fet més de 101 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat. Pel que fa al consum de vídeo a la TV connectada, aquest mes d'octubre ha arribat als 7 milions, la millor dada mai registrada en aquest entorn.

Bons resultats dels informatius, líders en totes les edicions 

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions: 17 el "TN vespre", 5 el "TN cap de setmana vespre", 4 el "TN migdia" i 2 el "TN cap de setmana migdia".
 
12 dels 15 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del dia 23, ocupa el primer lloc, amb 579.000 espectadors i un 28,6% de quota; el "TN migdia" del mateix dia és el quart, amb una quota del 32,9% i 487.000 espectadors; el segueix el "TN cap de setmana vespre" del 29 d'octubre, amb 471.000 espectadors i un 22,2% de quota; l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del dia 8 és el setè, amb una quota del 27% i 383.000 espectadors. 
 
I, pel que fa al "TN comarques", el del dia 16 va ser el desè programa més vist del mes, amb una quota del 25,6% i 321.000 espectadors.
 
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,4, segons el panel de GfK. 
 
L'especial informatiu "La guerra eterna", que es va emetre el dia 15 va obtenir una quota del 15,5% i hi van connectar 744.000 persones, i va estar molt ben valorat al GfK, amb un 8.8.
 

Excel·lent resultat dels programes del prime time

 
Entre els programes més vistos del mes, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.
 
El segon lloc del rànquing és per a "El foraster" , que continua amb excel·lents resultats i el dia 23, va fer la seva màxima quota històrica, amb una 29,4%, amb el programa dedicat a les Valls d'Àneu. El van veure 559.000 espectadors, va fer una audiència acumulada de 812.000 persones i té una valoració qualitativa de 8.7 a GfK.
 
Dins del "Nits sense ficció", el dia 24 d'octubre, es va estrenar el documental "Víctimes dobles", que va fer una audiència acumulada de 566.000, i amb un 15,1% de quota i 268.000 espectadors, va ser el segon més vist des de l'estrena. També està molt ben valorat, amb un 8.7.
 
El "Col·lapse" del dia 21, amb una quota del 16% i una audiència acumulada de 680.000 espectadors, va fer el tercer millor resultat de la història i la màxima quota.
 
El "30 minuts" va estrenar la temporada amb "IA: la nova evolució" que va liderar amb comoditat la franja, amb una audiència acumulada de 573.000 espectadors i una quota del 16,2%. La valoració qualitativa és de 8.5.
 
Aquest octubre han acabat la temporada, "Això no és una cançó", amb una mitjana de 260.000 espectadors i un 13,5% de quota. El programa va liderar amb comoditat i més d'1 milió de persones hi han connectat en algun moment. Segon el GfK té una valoració qualitativa del 8.9; "Els hereus de la terra" que ha fet una audiència mitjana de 351.000 espectadors, una quota del 12,2% i hi han connectat 351.000 persones per capítol. Pel que fa al GfK té un 8.4. I "La puntual" finalitza la temporada amb una mitjana per capítol de 332.000 espectadors i una audiència acumulada total d'1.400.000 persones i ha estat ben valorat, amb un 8.4. 
 
En el rànquing també s'han situat els programes com el "Cuines" del dia 24, en què van preparar focaccia de verdures, amb una quota del 27,5% i 380.000 espectadors. El "Polònia" del dia 26, amb 347.000 espectadors i un 17,6% de quota. L'"Està passant", del 24 d'octubre, amb 314.000 persones i un 19,4% de quota. L'"Atrapa'm si pots, amb Llucià Ferrer, del dia 15, amb una audiència acumulada de 511.000 espectadors. I el capítol de "Com si fos ahir" del dia 24 d'octubre, que el van seguir 227.000 espectadors i va fer un 18,7% de quota. 
 

El SX3 i Esport3 continuen fent molt bons resultats

 
El SX3 fa la millor quota des de l'estrena del nou canal en target nens i nenes amb un 14%. El dia 31 d'octubre, amb una quota del 41,2% en la franja infantil, va fer els seu rècord històric diari des de l'estrena.
 
Els programes que més han destacat han estat  "Els germans Kratt", amb 376.000 espectadors que hi connecten; "Els Dalton", amb 291.000 espectadors que hi connecten; Robin Hood, el trapella de Sherwood", amb 278.000 persones; "Random", amb una audiència acumulada de 275.000 espectadors i "Les sisters", amb 272.000 espectadors i.
 
I pel que fa a Esport3, ha igualat la millor quota de l'any, amb un 1,2% i la millor des de l'abril del 2016. I és que 2.089.000 espectadors han connectat aquest octubre amb el canal. 
 
El dia 30, amb la gala d'entrega de la Pilota d'Or va fer la millor quota del dia des del 8 de març del 2017, amb un 2,8%. La cerimònia va fer un 7,6% de quota i amb l'especial "No hi ha cap com ella" hi van connectar 376.000 persones.
 
Han destacat el programa "Onze", amb una audiència acumulada de 747.000 espectador i el "Gol a gol", amb 742.000 espectadors que hi han connectat.
 
També han fet bons resultats aquest octubre l'"Esport club", que va fer el segon millor resultat de l'any, el dia 21, amb 60.000 espectadors i una quota del 4,1%; el "Zona Champions", del dia 4, va ser el segon més vist de la temporada, amb una quota del 7,1% i 91.000 espectadors i l'"Onze", que el 25 va fer el rècord de temporada, amb una quota del 6,2% i 74.000 espectadors.
 

Segona millor dada històrica de consum de vídeo a la carta, ha crescut gairebé un 80% el consum de vídeo a la TV connectada i s'han fet més de 101 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat

 
Aquest octubre s'han fet 14,7 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 25% més que l'octubre de l'any passat. A més, s'ha fet la segona millor dada històrica de consum a la carta, amb 9,6 milions.
 
El creixement del consum de vídeo és especialment alt a la TV connectada, que augmenta un 79% i arriba a més de set milions de reproduccions, la dada més alta mai registrada en aquest entorn.
 
"Com si fos ahir" és el programa més vist del mes, amb gairebé 178.000 usuaris únics i més d'1,6 milions de reproduccions. 
 
El "Nits sense ficció" és el segon programa més vist del mes, amb 170.000 usuaris únics i 405.000 reproduccions. Els tres capítols de "Generació porno" han tingut 126.000 usuaris únics i 290.000 reproduccions. El capítol d'estrena, "El pes dels referents", és el vídeo més vist a la carta, amb 112.000 reproduccions. 
 
També han destacat els telenotícies. El tercer més vist és el "TN vespre", amb 155.600 usuaris únics i 546.00 reproduccions. L'edició més vista del mes és la del 9 d'octubre. El segueix el "TN migdia", amb 153.000 usuaris únics i 498.000 reproduccions. I pel que fa al "TN cap de setmana" se situa en sisè lloc, amb 140.000 usuaris únics i 376.000 reproduccions. 
 
"El foraster" és el cinquè programa més vist, amb 150.000 usuaris únics i 587.000 reproduccions. És la millor dada des del febrer de 2022 i tres dels cinc vídeos més vistos a la carta són del programa. 
 
I pel que fa a "El paradís de les senyores" s'han fet més de 834.000 reproduccions de la sèrie en directe i a la carta. 
 
El SX3 supera les 2,7 milions de reproduccions, un +24% més que l'octubre de l'any anterior. Cinc dels deu programes més vistos a la carta de tot TV3 en nombre de reproduccions són del SX3: "Titó", amb 314.900 reproduccions a la carta; "InfoK", amb 212.900 reproduccions a la carta; "Fa La La", amb 207.000 reproduccions a la carta; 
"MIC", amb 191.700 reproduccions a la carta i "One piece, amb 158.700 reproduccions a la carta.
 
El portal 3Cat ha tingut 4,1 milions d'usuaris únics. 
 
En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 80.000 missatges a X. El més comentat ha estat el telenotícies, amb 13.000 missatges.
 
A més, s'han fet més de 101 milions de reproduccions de vídeo a les xarxes socials de 3Cat.
 
Els dos vídeos més vistos a les xarxes socials són un clip de l'"APM?" sobre el programa "El Hormiguero", amb més d'1,6 milions de reproduccions a Tiktok i la presentació de "La travessa", amb més d'1,5 milions de reproduccions a l'Instagram de TV3. 
 
(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)
 
#audiènciesTV3
Anar al contingut