Acaba el rodatge de "L'home dels nassos", òpera prima d'Abigail Schaaff i coproducció de TV3

La masia de Can Plantada, una de les joies del patrimoni de l'Ametlla del Vallès, ha acollit el rodatge de "L'home dels nassos", la primera pel·lícula dirigida per Abigail Schaaff i coproducció de TV3. Una ficció que explora un passat present i se serveix del mite de l'home dels nassos per bastir una història que connecta els anys 30 i els 60 i s'endinsa en la mentida i el silenci imposats durant dècades.

Aquests dies la masia de Can Plantada, a l'Ametlla del Vallès, serveix de localització doble. En el seu interior es troben dues cases diferents, la dels Farré i la dels Monsó. Dues famílies d'un poble de muntanya fictici de nom Vallviva, on la llegenda de "l'home dels nassos" és ben viva. El dia triat per a la visita de rodatge és, precisament, el dia que s'hi roda el final.

"Avui rodarem el final de la pel·lícula; per tant, no puc dir res", explica la directora Abigail Schaaff.

Sense explicar més del compte es pot dir que una de les famílies és poderosa i benestant i, l'altra, humil i menystinguda. Ivan Benet i Pablo Derqui són els seus hereus respectius.

Mercè Llorens, Pep Munné, Maria Molins, Jeannine Mestre, Jorge Motos, Berner Maynes i Malcolm McCarthy completen el repartiment, acompanyats pels joves actors Sali Diallo, Miranda Munné i Lluc Miravete.

La història arriba fins a finals dels anys 60, però comença quan els nens són inseparables i obsessionats amb aquell mateix mite i poc abans d'una Guerra Civil que els separarà traumàticament.

"És una història propera però a la vegada onírica. Una barreja de fantasia i realitat que la fa molt interessant", explica l'actor Pablo Derqui.

El rodatge ha tingut lloc a nombroses localitzacions del país, com el poble de Mura, l'ermita de Sant Julià d'Uixols de Castellterçol, la cova de Collsuspina, el bosc i el pont romànic de Gualba i, la d'avui, la masia de Can Plantada, una de les joies del patrimoni de l'Ametlla del Vallès. Un dels objectius és reivindicar els mites i llegendes propis i convertir-los en una pel·lícula amb vocació comerciar, familiar i exportable.

"L'home dels nassos té tants nassos com dies té l'any", explica Derqui, "Però el dia 31 de desembre, només en té un".

I el mite també es pot convertir en una cosa menys innocent i amenaçar d'endur-se els nens que menteixen. I, al film, també ensuma els secrets i mentides dels grans.

"I tothom té una mentida o alguna cosa amagada", diu Schaaff, en el que és el seu debut en la direcció d'un llargmetratge i on ha tingut ben presents els consells del seu pare, Sergi Schaaff, referent de l'audiovisual català mort fa poc menys de dos mesos i a qui homenatja en una seqüència de la pel·lícula.

La pel·lícula explora un passat present i se serveix d'aquest ésser mitològic per bastir una història que connecta els anys 30 i els 60 i s'endinsa en la mentida i el silenci imposats durant dècades.

Abigail Schaaff ha estat directora de sèries com "La última", "El ministerio del tiempo" o "Madres. Amor y vida". "L'home dels nassos" és el seu primer llargmetratge de ficció.

"L'home dels nassos" és una coproducció d'Aguacate & Calabaza Films, Turanga Films, Lhome dels nassos AIE i Inaudita. És una coproducció cultural amb la productora francesa Halley Production. Compta amb el suport de Televisió de Catalunya, l'ICEC, ICAA i CREA SGR. Filmax distribuirà la pel·lícula a les sales de cinema.

tv3.cat/ficcioicinema

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut