Saló de l'Automòbil

Seat i Renault aprofitaran el certamen per fer-hi presentacions mundials

Les companyies Seat i Renault faran presentacions mundials durant el 32è Saló de l'Automòbil de Barcelona, que se celebrarà del 26 d'abril al 4 de maig, segons han confirmat fonts del sector de l'automoció. Renault farà dues presentacions i Seat, la tercera, amb les quals el certamen augmentarà la seva rellevància dins d'aquest tipus d'esdeveniments i es col.loca en el quart lloc d'Europa, després de Frankfurt, Ginebra i París.

Actualitzat
En aquest sentit, Barcelona vol buscar el seu propi espai en el mercat de salons de l'automòbil, igual que Frankfurt, que s'ha especialitzat a presentar les novetats de les empreses alemanyes i el de París, que fa el mateix amb les marques franceses. Un altre dels objectius dels organitzadors del certamen de Barcelona és aconseguir un milió de visitants gràcies a la multiplicitat d'actes paral·lels i en fer-lo coincidir amb el Gran Premi de Fórmula 1 de Montmeló. Segons Enrique Lacalle, president del Saló, "l'objectiu d'un milió de visitants és ambiciós, però pot aconseguir-se, ja que en la passada edició es assolir la xifra de 800.000". Després de la crisi soferta per l'esdeveniment en l'edició 2001, quan les marques de cotxes d'importació "van plantar" els organitzadors, el certamen d'aquest any compta ja amb la presència de la pràctica totalitat de les marques d'automòbils, 41 de turismes i 9 de comercials. Aquest serà l'últim any que aquest saló, de periodicitat bianual, se celebra al recinte de Montjuïc-1, ja que a partir del 2005, la pròxima edició, el certamen passarà a Montjuïc-2, on disposarà de molt més espai. "El cert és que Montjuïc-1 aquest any se'ns queda petit, ja que ocupem tot l'espai disponible, un total de 250.000 metres quadrats; i s'ha de tenir en compte a més a més que el certamen Desing Cars in Barcelona l'hem hagut de traslladar als Jardinets del Passeig de Gràcia perquè era impossible donar cabuda a tot", ha explicat Lacalle. La celebració del 47è Gran Premi Marlboro d'Espanya de Fórmula 1, serà el principal ganxo per a l'organització del Saló, de forma que aquells que disposin d'una entrada per al Circuit de Catalunya podran accedir al Saló, on a més a més hi haurà un espai per a aquesta competició de 1.200 metres quadrats i on els pilots de la principals escuderies aniran un dia a firmar autògrafs. La cursa de Fórmula 1 també pretén servir perquè els principals directius d'arreu del món del sector de l'automòbil vinguin a Barcelona i aprofitin, a més a més de visitar el Saló, per veure-la. El Saló de Barcelona estarà aquest any especialment enfocat per a la indústria del sector i, en aquest sentit, el dia 25 es tancarà el certamen al públic general perquè el visitin amb més comoditat els convidats de les marques, els membres de la societat civil catalana i els representants de la premsa. Aquest acte, que es denominarà La Nit de l'Automòbil, "permetrà que gaudeixin del Saló d'una manera més relaxada" aquests col·lectius, segons Lacalle. A més a més, hi haurà nombrosos actes paral·lels, com un simposi per analitzar la situació del sector, un ral·li de cotxes clàssics Barcelona-París i una exposició de vehicles de les pel·lícules de James Bond, entre d'altres. "El repte és que els participants en aquest certamen aconsegueixin el que es vol sempre amb aquests salons, que és vendre, i el nou gir del saló ha de servir per a això", ha assegurat Enrique Lacalle.
Anar al contingut