La CE ha acceptat els compromisos de Renfe per liberalitzar la venda de bitllets en línia
La CE ha acceptat els compromisos de Renfe per liberalitzar la venda de bitllets en línia (ACN/Lluís Sibils)

Renfe es compromet a liberalitzar la venda de bitllets en línia per evitar una multa d'Europa

L'empresa de transport s'ha compromès a posar a disposició dels competidors tots els continguts actuals i futurs i les dades en temps real abans del 29 de febrer del 2024

La Comissió Europea ha anunciat aquest dimecres que ha acceptat els compromisos de Renfe per liberalitzar la venda de bitllets en línia i evitar així una multa per abús de posició dominant.

"A partir d'ara, les plataformes independents de venda de bitllets tindran accés a tota la informació necessària per innovar i competir eficaçment amb els canals de distribució en línia de Renfe", ha assegurat la vicepresidenta executiva i responsable de competència de la CE, Margrethe Vestager.

Els compromisos busquen corregir les pràctiques que Brussel·les va apuntar com a contràries a la competència en una investigació oberta a l'abril.

La CE va obrir el procés per sospites que Renfe negava dades completes a les plataformes competidores en la venda de bitllets en línia, com descomptes o dades en temps real relacionades amb el servei.


Què farà Renfe per evitar la multa?

L'empresa de transport s'ha compromès a "posar a disposició de les plataformes competidores tots els continguts actuals i futurs i les dades en temps real mostrades a qualsevol dels seus canals en línia" abans del 29 de febrer.

Però, tot i això, hi haurà "algunes excepcions limitades" sobre el contingut i les dades en temps real respecte a les quals Renfe està obligada a iniciar un procediment de licitació per concedir accés, apunten des de Brussel·les.

A més, també exigirà a les plataformes un coeficient màxim de consultes i reserves que no sigui inferior a 600, 200 o 140, segons el nombre de sol·licituds de disponibilitat que s'hi realitzin.

La companyia només podrà suspendre temporalment l'accés d'una plataforma competidora que superi aquest coeficient "si afecta negativament el sistema de vendes de Renfe o amenaça obstaculitzar la venda de bitllets" de la companyia.

Finalment, per millorar els serveis informàtics i que siguin "d'alta qualitat", Renfe també s'ha compromès a no superar una taxa d'error del 4%, ja a partir d'aquest any, i una taxa mensual màxima d'indisponibilitat de l'1% a partir del 2025.

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públicRenfe
Anar al contingut