L'Ajuntament de Barcelona adjudica les obres per convertir la Meridiana en una rambla

Actualitzat

ACN Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona ha adjudicat les obres per començar a remodelar el tram de la Meridiana comprés entre la plaça de les Glòries i el carrer Mallorca. Està previst que la reforma comenci a finals d'aquest mes de juny i finalitzi el mes de març de 2019. Aquest és el primer àmbit sobre el qual s'actuarà i inclou una superfície total d'uns 43.000 metres quadrats i una longitud de 800 metres. El projecte compta amb un pressupost d'11 MEUR i permetrà convertir l'actual autovia urbana en una rambla que donarà prioritat als vianants, tindrà més llocs d'estada i arbrat i potenciarà la bicicleta i el transport públic. En alguns punts, a més, es perdran fins a dos carrils de circulació.

Les obres s'han adjudicat aquest dilluns en dos lots: un pel tram Independència-Aragó, amb un import d'adjudicació de 3,9 MEUR i que durà a terme l'empresa Constraula Enginyeria i Obres, SAU; i un altre per al tram Aragó-Mallorca, de 3,5 MEUR euros i a càrrec de l'empresa Copia Constructora Pirenaica, SA. Ara, les empreses hauran de presentar la documentació requerida per acabar de formalitzar l'adjudicació. La inversió total prevista per a la intervenció de tot aquest àmbit és d'11 MEUR.La decisió d'iniciar la reforma global de la Meridiana pel costat de la plaça de les Glòries respon a diversos motius. En primer lloc, permetrà donar continuïtat al futur gran parc de la Canòpia, de manera que es configurarà un nou corredor verd que mantindrà els criteris pel que fa a vegetació, paviments i biodiversitat. Així, es crearà una rambla central de 16 metres d'amplada amb un carril bici segregat extern que substituirà la configuració actual de tres carrils de sortida -dos per a vehicles i un carril bus- i un únic carril d'entrada més zones d'aparcament. A continuació, entre Aragó i València hi haurà tres carrils per banda, de manera que se n'eliminarà un d'entrada i un de sortida -ara n'hi ha quatre d'entrada i quatre de sortida-. En aquest cas, l'espai verd central serà de 9,30 metres d'amplada i inclourà un nou carril bici bidireccional. Les voreres també seran més grans i creixerà l'arbrat i la vegetació.Per últim, el tram València-Mallorca tindrà tres carrils d'entrada -dos per a vehicles i un de bus- i quatre de sortida -tres per a vehicles i un de bus-. Per tant, se n'eliminarà un d'entrada, ja que ara n'hi ha quatre per sentit. L'espai destinat al vianant i la bicicleta serà igual que al tram anterior.La reforma també preveu renovar tot l'enllumenat de l'àmbit, que passarà a ser de tecnologia led, i col·locar nou mobiliari urbà. A més, els passos de vianants que creuen els carrers transversals de la Meridiana seran voreres passants -amb un únic nivell- sempre que la dimensió i importància del carrer ho permeti, i en general seran més curts per facilitar el creuament.Més intervencions de milloraDesprés de l'estiu l'Ajuntametnt també reduirà l'amplada dels carrils de circulació entre Mallorca i Fabra i Puig per disminuir la velocitat de circulació i, alhora, poder ampliar la mitjana central per millorar l'espai dels refugis i la seguretat dels vianants.Així mateix, està previst que la propera tardor comencin els treballs per ampliar la vorera de la cantonada mar-Llobregat de l'encreuament Meridiana - Fabra i Puig. L'objectiu és guanyar espai per als vianants i reduir la longitud del pas de zebra actual.

Anar al contingut