El trajecte Madrid-Barcelona ha registrat més d'un 36% de passatgers que el mateix període de l'any anterior (Eduardo Parra/Europa Press)

Iryo i Ouigo ja operen el 45% de l'alta velocitat Barcelona-Madrid i fan baixar el preu mitjà

L'operadora pública Renfe continua liderant a totes les línies en un trimestre de rècords per a l'alta velocitat

RedaccióActualitzat

Renfe segueix liderant el mercat d'alta velocitat a totes les línies de l'Estat, però la italiana Iryo i la francesa Ouigo li han pres un 45% de la quota al corredor entre Barcelona i Madrid el segon trimestre d'aquest any.

De fet, en aquest període la línia ha registrat un 36% més de passatgers més que el mateix període de l'any passat, resultat de l'augment de l'oferta i de la baixada de preus associada.

El 55% de quota de mercat corresponent a Renfe inclou els AVE i també els Avlo, l'opció barata que ofereix la companyia. Iryo ha escalat fins al 24% i l'empresa pública francesa Ouigo ha aconseguit el 21%.

Entre l'abril i el juny, el trajecte va registrar 3,6 milions de viatgers i l'ocupació va vorejar el 95%.

AVE i Avlo sumen el 55%, Iryo el 24% i Ouigo el 21% (Europa Press)

Els preus baixen 25 euros

Segons les dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), en el corredor Barcelona-Madrid, i gràcies a la liberalització del transport d'alta velocitat, el preu mitjà del bitllet ha baixat uns 25 euros i s'ha situat entre els 40 i els 47 euros.

En el conjunt de l'estat, l'alta velocitat ha marcat un rècord històric, amb 8,3 milions de passatgers. Aquesta xifra de viatgers suposa un increment del 33% respecte a fa un any.

Les dades publicades aquest dilluns també assenyalen que la bonificació de bitllets de Mitjana Distància va provocar la captació de nova demanda.

En relació amb el transport de mercaderies, entre abril i juny les dades van millorar en comparació amb el trimestre anterior, però van baixar al voltant del 12-13% respecte del mateix període de fa un any.

ARXIVAT A:
AVEMobilitatRenfe
Anar al contingut