Martorell

Els beneficis de Seat van créixer un 7,7% el 2004, fins als 145 milions d'euros

Seat va obtenir l'any passat uns beneficis nets de gairebé 145 milions d'euros, un 7,7% més que l'any anterior. La companyia automobilística, filial de Volkswagen, va experimentar durant l'exercici passat un increment d'un 6,1% en el capítol de vendes, que van ascendir fins als 5.862 milions d'euros. El 2004 va estar marcat per a la companyia pel llançament dels nous models Altea i Toledo, que havien precisat de fortes inversions prèvies. A causa d'això, l'apartat d'inversions va caure d'un 15% durant l'any passat, fins als 403 milions d'euros.

Actualitzat
Seat ha presentat els resultats del 2004. Ha estat un any molt important per a la companyia, amb nou conveni laboral i renovació de models. Un cop aplicades les reduccions fiscals, els beneficis de Seat van ser durant el 2004 de 145 milions d'euros, una xifra moderadament superior que el 2003. I això s'ha aconseguit tot i la lleugera caiguda de les vendes, compensada perquè Seat guanya més per cada cotxe que fabrica. El president de Seat, Andreas Schleef, ha destacat el nou conveni col·lectiu, que ha definit com "un dels pilars en els quals es recolza la nova companyia" i ha lloat la seva flexibilitat. Entre altres coses, això vol dir que la direcció es fixarà menys en la quantitat de cotxes que fabrica i es fixarà molt més en la quantitat que hi guanya per cada cotxe venut. Que el volum de producció deixi de ser l'objectiu número u podria fer pensar que hi ha d'haver menys necessitat de mà d'obra. Però Schleef ha volgut deixar clar que la seva filosofia és vendre cotxes cada vegada amb més prestacions, i que això vol dir més hores de feina. Schleef ha assegurat sentir-se satisfet pel fet que el 25% del model Ibiza que Volkswagen fabricava a Eslovàquia torni a fabricar-se a Martorell, i ha definit aquest fet com "un símptoma del nou funcionament del grup i també un nou to de les relacions laborals".
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut