Festival Internacional de Cine

David Cronenberg i el seu nou film "Spider" acaparen totes les mirades a Sitges 2002

Una de les personalitats més respectades del gènere fantàstic dels últims 30 anys, David Cronenberg, ha presentat al Festival Internacional de Cinema de Sitges el seu últim film, "Spider", enmig d'una gran expectació. La cinta és una ferma candidata a obtenir alguns dels guardons. El cineasta canadenc, però, és protagonista al certamen per partida doble, perquè l'organització ha decidit reconèixer la seva trajectòria atorgant-li el premi honorífic La Màquina del Temps.

Actualitzat
El director canadenc David Cronenberg, un dels noms consagrats del gènere fantàstic, ha aixecat una gran expectació al Festival Internacional de Cine de Sitges. Ha presentat "Spider", la seva última pel·lícula, una brillant reflexió sobre l'esquizofrènia en la qual destaca la interpretació del protagonista, Ralph Fiennes. Basada en una novel·la de Patrick McGrath, autor també del guió, la nova proposta de Cronenberg se centra en un tortuós personatge que reviu en la seva memòria la seva desgraciada infància al costat d'un pare violent que va assassinar la seva mare. Cronenberg ha ofert, a més, una multitudinaria roda de premsa, la més important dels quatre dies de festival que s'han celebrat, en què s'ha declarat anti-Hollywood i ha explicat que la seva manera d'entendre les pel·lícules. Segons el canadenc, un film és una empresa filosòfica basada en la condició humana, la seva pròpia condició i la societat. El cineasta ha assegurat que el seu film s'allunya dels presupòsits estètics de films nord-americans similars en la temàtica com l'oscaritzada "Una mente maravillosa". "Spider" és una de les favorites per guanyar algun premi i s'ha presentat en el marc de la secció Fantàstic. A més, el seu director marxarà de Sitges amb el premi La Màquina del Temps per la seva trajectòria cinematogràfica, que inclou títols fonamentals del gènere com "Rabia", "Cromosoma 3", "Scanners", "Videodrome", "La mosca", "Inseparables", "Crac", "La zona morta" o "eXistenZ". El festival també ha inclòs a la seva secció Nova Carn tres títols imprescindibles del director canadenc, "Videodrome" i les inèdites "Stereo" (1969) i "Crimes of the future" (1970).
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut