El Prat de Llobregat

Clickair i Vueling anuncien nous plans d'expansió a Barcelona

Clickair ha presentat 24 noves rutes que començaran a operar des de Barcelona a l'Europa de l'Est, el nord d'Àfrica i Itàlia. Durant l'acte el secretari de Mobilitat del govern, Manel Nadal, ha assegurat que els plans d'expansió de la filial d'Iberia no condicionaran el futur ús, que encara s'ha de resoldre, de la nova terminal sud de Barcelona. Una altra aerolínia de baix cost, Vueling, ha comunicat la seva decisió de fer un hangar a l'aeroport de Barcelona, cosa que reforça l'aposta per Barcelona i Catalunya com a base principal de la companyia.

Actualitzat

La instal·lació de Vueling ha de ser operativa l'any 2008 i crearà 150 llocs de treball directes. El nou hangar, que es començarà a construir al final de l'any 2007 o al principi del 2008, ocuparà gairebé dues hectàrees de terreny i permetrà situar-hi tres avions simultàniament per dur a terme diverses tasques de manteniment.

Altres aerolínies, com Iberia i Spanair, també tenen previst construir un hangar de manteniment a l'aeroport del Prat.

Rutes a Itàlia, el nord d'Àfrica i l'Europa de l'Est

Les noves rutes anunciades per Clickair es posaran en marxa a partir de l'1 de març. Es faran vols al nord de l'Àfrica, Itàlia i l'Europa de l'Est. Així, entre els nous destins hi ha ciutats com Casablanca, Marràqueix, Tunis, Moscou, Hèlsinki, Viena, Budapest, Bucarest, Varsòvia, Dubrovnik, Pisa, Verona, Nàpols, Palerm, Venècia, Roma i Malta.

Els responsables de Clickair han assegurat que volen mantenir aquestes línies "més enllà de l'estiu".

Disputa per la nova terminal

Clickair, conjuntament amb Iberia, és una de les companyies que ha demanat poder utilitzar la terminal sud de l'aeroport del Prat, unes instal·lacions que es disputen diverses companyies i grups. Star Alliance, on participen Spanair i Lufthansa, també pugna per la nova terminal per fer de Barcelona un centre d'interconnexió de vols internacionals.

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, reclama que per adjudicar la terminal es faci un contracte programa amb les condicions que hauran de complir les companyies aèries si hi volen operar. AENA reconeix que serà sensible a les peticions de la Generalitat, però descarta convocar un concurs públic per adjudicar la nova terminal.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut