Els títols de transport clàssics no desapareixeran de cop, perquè les màquines s'han d'anar adaptant al nou format de forma progressiva (ATM)

Canvi a la T-mobilitat: els títols de cartró clàssics es deixaran de vendre el 28 de novembre

La T-usual, la T-casual, la T-grup i la T-familiar desapareixeran de les màquines expenedores de forma progressiva, però encara es podran fer servir fins al 15 de gener

RedaccióActualitzat

A partir del pròxim 28 de novembre, les targetes clàssiques de cartró T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar deixaran de vendre's a les màquines expenedores i només es podran aconseguir integrades a la T-mobilitat, com ja va passar amb la T-jove, la primera a canviar de format.

No desapareixeran, però, de tot arreu de cop, sinó que el canvi serà progressiu, a mesura que s'hi vagin adaptant les diferents màquines expenedores, un canvi que pot durar fins a mitjans de desembre.


Quan s'acabi l'any, tots aquests títols només estaran disponibles a la T-mobilitat, un sistema recarregable i sense contacte, és a dir, que només caldrà acostar la targeta o el mòbil a la pantalla en comptes de passar per una validadora de banda magnètica. La T-mobilitat tindrà format mòbil o de plàstic, com fins ara, però també de cartró.

Els usuaris podran seguir viatjant amb les targetes de cartró antigues que tinguin fins que s'esgotin o fins que caduquin el pròxim 15 de gener, atès que les màquines de validació magnètica seguiran admetent aquest tipus de bitllets.


Encara no està disponible per iPhone ni s'hi pot posar més d'un títol

A consultes dels usuaris, ATM ha reconegut aquest dilluns que la targeta digital, a dia d'avui, no es pot descarregar a dispositius Apple perquè "encara no està disponible la funcionalitat de validar amb l'app d'iOS". Tampoc no es pot carregar més d'una targeta de transport a la targeta de plàstic T-mobilitat; per exemple, entre els usuaris que es desplacen per més d'una zona.

En aquests casos, l'ATM alerta que de moment hauran de "carregar el segon títol al suport virtual, si el seu mòbil és Android, o al suport de cartró T-mobilitat".


Quins títols pots comprar a les màquines d'autovenda

Aquests bitllets, en el tradicional format de cartró i banda magnètica, es deixaran de vendre, i les màquines d'autovenda deixaran d'imprimir-los: només oferiran els títols T-mobilitat i T-usual. Aquestes targetes es dispensaran en un nou format de cartró, amb un xip per validar sense contacte, i seran recarregables.

La T-mobilitat que dispensaran les màquines d'autovenda inclourà els títols de T-casual, T-grup i T-familiar. No requeriran un registre previ, i per això no poden incloure la T-jove o la T-usual.

 

En el cas de la T-usual, com que és d'ús personal intransferible, la màquina demanarà el DNI o el passaport en el moment de comprar-la.

Aquestes dues targetes que es poden comprar a les màquines també faran pagar el suport, 0,50 euros, un preu més baix que els 4,5 de la targeta de plàstic de la T-mobilitat i l'euro que costa donar-se d'alta del servei amb el mòbil.

La T-mobilitat de cartró que ven la màquina es podrà recarregar. Permetrà la recàrrega de diferents títols, un cada vegada. És a dir, un cop se n'esgoti un, se'n podrà recarregar un de diferent, però no dos a la vegada. Per la seva banda, la T-usual d'autovenda no acceptarà la recàrrega de cap altre tipus de títol.

 


Acostumar l'usuari al nou format

El nou sistema de validació sense contacte i amb targetes recarregables serà l'única forma d'accedir amb títols integrats al transport públic en un futur pròxim. A partir d'aleshores s'oferiran quatre modalitats, cadascuna de les quals admetrà uns títols integrats.

Per accedir a la targeta personalitzada de plàstic, cal donar-se d'alta al servei de manera digital a través de les plataformes disponibles: T-mobilitat, TMB i FGC. Al cap de 5 a 10 dies, la rebran al domicili. Si s'opta per la validació a través d'un mòbil Android amb NFC --de moment no està disponible per a Apple--, la disponibilitat del títol serà immediata a través de les aplicacions T-mobilitat, TMB App i FGC T-mobilitat.
 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públic
Anar al contingut