La directora d'"Anatomia d'una caiguda", Justine Triet, amb el César a millor direcció (Reuters/Benoit Tessier)
La directora d'"Anatomia d'una caiguda", Justine Triet, amb el César a millor direcció (Reuters/Benoit Tessier)

"Anatomia d'una caiguda" triomfa en uns César marcats per les denúncies d'abusos sexuals

La pel·lícula de Justine Triet, que ja va obtenir la Palma d'Or de Canes, aconsegueix sis estatuetes en la gran nit del cinema francès

Redacció/Agències

El thriller judicial "Anatomia d'una caiguda" ha estat la gran triomfadora de la gala dels Premis César de l'Acadèmia Francesa. La pel·lícula de Justine Triet ha guanyat sis estatuetes, entre les quals les de millor pel·lícula, millor direcció i millor guió original.

A més, "Anatomia d'una caiguda", que tenia 11 nominacions, també ha triomfat en les categories d'interpretació, amb el guardó de millor actriu per a Sandra Hüller i el de millor actor de repartiment per a Swann Arlaud.

La protagonista d''Anatomia d'una caiguda', Sandra Huller, amb el César a millor actriu
La protagonista d'"Anatomia d'una caiguda", Sandra Hüller, amb el César a millor actriu (Reuters/Benoit Tessier)

Amb el triomf als César, "Anatomia d'una caiguda" amplia la col·lecció de premis, després de la Palma d'Or a Canes i a l'espera de la gala dels Oscars del 10 de març, en què opta a cinc estatuetes.

Més enllà d'"Anatomia d'una caiguda", l'altra gran favorita de la nit, "El reino animal", de Thomas Cailley, s'ha endut cinc guardons dels 12 a què optava, imposant-se en la majoria de categories tècniques.

Els altres premis d'interpretació han estat per a Arieh Worthalter, millor actor per "El caso Goldman", i Adèle Exarchopoulos, millor actriu de repartiment per "Las dos caras de la justícia".

L'equip d''Anatomia d'una caiguda', a la catifa vermella dels César
L'equip d'"Anatomia d'una caiguda" a la catifa vermella dels César (Reuters/Johanna Geron)

Una gala amb protagonisme del Me Too

"M'agradaria dedicar aquest César a totes les dones", ha proclamat Justine Triet, guanyadora del César a millor direcció, ja amb l'estatueta a les mans. I és que la gala ha estat molt marcada pel rebuig als abusos sexuals, després d'uns mesos en què s'han multiplicat les denúncies, que han assenyalat noms com els actors Gérard Depardieu o Samuel Theis, d'"Anatomia d'una caiguda".

L'actriu Judith Godrèche, que va denunciar que dos directors de cinema de culte la van violar quan era menor d'edat, ha fet de portaveu del moviment davant d'un públic que l'ha rebut dempeus quan ha sortit a l'escenari.

Godrèche ha dit que no parlava per ella, sinó sobretot pels 2.000 testimonis que va rebre sobre el fet que havien patit el mateix, i ha demanat que el món del cine deixi de minimitzar aquests casos:

"Podem decidir que els homes acusats de violació ja no siguin els que fan i desfan en el cinema."

A l'exterior del llegendari teatre Olympia de París, un centenar de persones s'han manifestat en contra dels abusos a la indústria del cinema i també sobre el conflicte de Gaza.

L'actriu francesa Judith Godrèche ha fet un al·legat contra els abusos sexuals en la gala dels César
L'actriu francesa Judith Godrèche ha fet un al·legat contra els abusos sexuals en la gala dels César (Reuters/Benoit Tessier)

Gala Hernández López, premi al millor curtmetratge documental

La cineasta murciana Gala Hernández López, única aspirant espanyola als César, ha guanyat el premi de millor curtmetratge documental per "La mecánica de les fluidos", en què explora la subcultura "incel" i la solitud en l'era d'internet.

En el discurs d'agraïment, la realitzadora ha destacat que sense les seves "camarades feministes" no hauria arribat fins aquí i ha reivindicat valors com "la igualtat d'oportunitats, l'universalisme, l'acollida, el suport a l'art i la cultura i la defensa dels serveis públics".

Gala Hernandez Lopez i els productors de 'La Mecánica de los Fluidos', amb el César a millor curtmetratge documental
Gala Hernández López i els productors de "La mecánica de los fluidos" amb el César a millor curtmetratge documental (Reuters/Johanna Geron)

 

 

ARXIVAT A:
CinemaAgressió sexualFrança
Anar al contingut