El nou tren de Renfe construït per Alstom
El nou tren de Renfe construït per Alstom

Així seran els nous trens de Rodalies que han d'augmentar les freqüències de pas de l'R2

La planta d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda construirà 49 dels vagons que substituiran combois antics de la línia R2 i dels serveis regionals de Tarragona i les Terres de l'Ebre

A Catalunya hi haurà 101 trens nous d'aquí a un any i mig. Renfe ha destacat que tindran capacitat per a 900 passatgers, uns 200 més que els actuals. 

Dels nous trens encarregats per renovar la flota de Rodalies, una part els assumeix Stadler, amb dissenys amb més espai per a bicicletes i cotxets infantils, endolls USB i connexió de wifi.

Una altra comanda la construirà CAF i una tercera ha estat encarregada a Alstom. 201 nous combois es manufacturaran, doncs, a Santa Perpètua de Mogoda. Només 49, però, es destinaran a la xarxa catalana, mentre que la resta aniran al servei de Rodalies.

En el següent vídeo, podeu veure una recreació en tres dimensions d'una de les 200 unitats que manufacturarà Alstom:


Segons han detallat aquest dijous els responsables de la planta vallesana de la multinacional francesa, els nous vagons estan dissenyats per garantir l'accés a persones amb capacitat reduïda, de manera que tots els accessos són a nivell d'andana.

Alhora, tindran més portes que els actuals, fet que garanteix més eficiència en la càrrega i descàrrega de passatgers.

Més freqüència, a llarg termini

La capacitat de nous trens, segons el president de Renfe, Raúl Blanco, incrementarà. Així, si ara els combois de Rodalies traslladen entre 600 i 700 viatgers, ara tindran capacitat per a 900.

També hi haurà combois de dos pisos, de manera que, en hora punta, abastaran capacitats de fins a 1.800 persones.

La previsió del fabricant és que els combois entrin en circulació d'aquí a un any i mig. Renfe preveu que, durant tot el 2024, els nous models puguin superar el procés de proves i homologació, per poder entrar en servei a principis del 2025. 

Aquest dijous, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha explicat que, aquests nous combois, a llarg termini, permetran "reduir el temps d'aturada i incrementar la freqüència de pas".

Segons dades de Renfe, el servei de Rodalies opera actualment amb 270 combois. D'aquests, se'n substituiran 56 que provindran tant d'Alstom, com de Stadler i CAF. L'operadora començarà a canviar els trens més antics, que tenen entre 20 i més de 30 anys, i que operen principalment a l'R2 i als serveis regionals de Tarragona i Terres de l'Ebre.

ARXIVAT A:
RodaliesRenfeInfraestructures
Anar al contingut