Mollet del Vallès

Un passatger arrenca d'una queixalada el lòbul de l'orella a un revisor de la Renfe

Els revisors de Renfe de rodalies i de mitjana distància no demanen els bitllets després que el passatger va agredir l'interventor per haver-li demanat el bitllet

RedaccióActualitzat

Dissabte un viatger de la línia R3 de Rodalies li va arrencar el lòbul de l'orella  d'una queixalada a un interventor, segons han informat ara Comissions Obreres. Els fets van passar a l'estació de Mollet del Vallès. En el moment en què el revisor va reclamar el bitllet al passatger, aquest se li va abraonar, li va mossegar l'orella i li va seccionar el lòbul.

El revisor de la companyia ferroviària va ser traslladat a l'Hospital de Mollet del Vallès i posteriorment li van fer una operació de reconstrucció en un altre centre hospitalari. L'agressor, però, va fugir del lloc dels fets abans que arribés la policia i encara està desaparegut.

El coordinador del Sector Ferroviari de Comissions Obreres, Cristóbal Cobo, ha explicat que cada dia reben dues o tres agressions i cada mes hi ha entre set o vuit amenaces amb navalla. Després de l'agressió de dissabte, els revisors de Renfe de rodalies i de mitjana distància han decidit no demanar els bitllets.

Cobo ha denunciat que en els últims mesos s'ha reduït la seguretat als combois. Les agressions a treballadors i viatgers són "reiterades i insostenibles", segons ha denunciat.

Els treballadors responsabilitzen d'aquests fets el Departament de Territori i Sostenibilitat com a titular del servei, el Departament d'Interior com a responsable dels Mossos d'Esquadra i la Direcció de Rodalies de Catalunya com a responsable de la prestació del servei.

A més de la manca de seguretat, els treballadors denuncien l'"absència" de plantilles necessàries, la "paràlisi" de les inversions en infraestructures, trens i en accessos a les estacions, i una rigidesa tarifària de la Generalitat que "no concorda amb les condicions socials de la ciutadania".

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut