Madrid

La sintonia de Chikilicuatre lidera les llistes de descàrregues per a mòbils a internet

Que Chikilicuatre s'està convertint en un fenomen social a l'Estat és un fet. I una prova en són les melodies al mòbil. La cançó escollida per representar Espanya a Eurovisió ha estat descarregada per més de 150.000 persones que la volen com a timbre del seu telèfon. La xifra suposa un rècord absolut en un rànquing que fins ara lideraven Estopa i Amy Winehouse, la guanyadora dels passats Grammy. El procés de descàrrega costa prop de 4 euros, de manera que l'empresa proveïdora de la melodia ha guanyat en tres setmanes uns 600.000 euros.

Actualitzat

La sintonia de moda és el "Chikichiki". La cançó que representarà Espanya al festival d'Eurovisió s'ha situat al primer lloc de la llista setmanal de descàrregues legals de telefonia mòbil de l'associació Promusicae, elaborada per Nielsen Music, després d'haver pujat 14 llocs respecte la setmana anterior.

Ni Estopa ni Amy Winehouse han pogut amb Rodolfo Chikilicuatre, l'estrafolari cantant que està en boca de tothom, sigui per bé o per mal, i el "Chikichiki" ha aconseguit la xifra de 150.000 descàrregues en el termini de tres setmanes des que La Sexta va començar a comercialitzar la melodia.

Aquesta cadena televisiva ofereix des de finals de febrer la possibilitat de descarregar-la a través de l'enviament de tres SMS. Cada un val 1,20 euros més l'IVA. En total, doncs, l'usuari es gasta prop de 4 euros que s'embutxaca La Sexta juntament amb les operadores telefòniques i les plataformes que gestionen la publicitat de les melodies. A aquests ingressos s'hi ha d'afegir també els drets que La Sexta té sobre aquest fenomen mediàtic, que explota de manera conjunta amb TVE, creadora del videoclip i de la versió final.

Anar al contingut