Elon Musk, propietari de la xarxa social X, el passat 2 de novembre a Londres, en un acte amb el primer ministre britànic, Rishi Sunak (Kirsty Wigglesworth/Reuters)

Grans empreses retiren la publicitat a X després d'un comentari antisemita d'Elon Musk

IBM, Apple, Disney, Warner Bros o Lionsgate, entre les empreses que han suspès o volen suspendre els seus anuncis a la xarxa social

RedaccióActualitzat

Elon Musk ha tornat a ficar-se de peus a la galleda. El multimilionari propietari de la xarxa social X, abans coneguda com a Twitter, va publicar aquesta setmana un comentari antisemita. Aquest fet, sumat a la queixa d'algunes empreses perquè la seva publicitat apareixia juntament amb missatges de tarannà nazi, ha suposat una nova fuga d'anunciants.

Entre les empreses que han retirat o han anunciat que retiraran la seva publicitat de la plataforma hi ha grans marques com IBM, Apple, Disney i Lionsgate

La veu d'alarma la va donar el grup activista d'esquerres Media Matters for America:

"Mentre Elon Musk continua el seu descens cap a les teories de conspiració nacionalistes blanques i antisemites, la seva xarxa social ha estat col·locant anuncis de grans marques com Apple, Bravo (NBCUniversal), IBM, Oracle i Xfinity (Comcast) al costat de continguts que promocionen Adolf Hitler i el seu partit nazi."

A més, afegeix Media Matters, això passa després que la consellera delegada d'X, Linda Yaccarino, afirmés que les marques estan "protegides contra el risc d'estar al costat de publicacions tòxiques a la plataforma".

El grup va mostrar diverses captures de pantalla per provar les seves afirmacions, al mateix temps que Elon Musk els acusava de ser "una organització malvada" i desmentia les acusacions, anunciant una querella contra Media Matters:


Degoteig de baixes

Però, sigui com sigui, els grans anunciants ja han reaccionat. La primera empresa en fer-ho ha estat IBM:

"No tolerem la incitació a l'odi ni la discriminació i hem suspès immediatament tota publicitat a X mentre investiguem aquesta situació totalment inacceptable."

I mentre altres marques estaven avaluant la situació, Musk va afegir més llenya al foc amb una resposta al comentari d'un usuari que acusava els jueus d'odiar els blancs. El missatge subscrivia la teoria conspiranoica del reemplaçament, segons la qual els jueus estan donant suport a "hordes de minories que estan inundant el país per reemplaçar els blancs". 

Cal recordar que aquesta teoria de la conspiració és la mateixa que va motivar el tiroteig mortal a una sinagoga dels Estats Units l'any 2018 i que va deixar 11 persones mortes. "Has dit la pura veritat", va tuitejar Musk:

La polèmica ha arribat fins a la Casa Blanca, on el seu portaveu, Andrew Bates, ha carregat sense contemplacions contra Musk:

"Condemnem aquesta abominable promoció de l'odi antisemita i racista en els termes més enèrgics, que va en contra dels nostres valors fonamentals com a nord-americans."

També la Comissió Europea ha demanat als seus serveis suspendre les seves campanyes publicitàries a X per la "desinformació" que s'hi cou.

Musk, en una recent xerrada al Regne Unit sobre la intel·ligència artificial (Leon Neal/Reuters)

Després de comprar Twitter, Elon Musk ha incomplert diverses promeses de posar límits als missatges d'odi a la xarxa social. Però amb la guerra entre Israel i Hamas, aquest tipus de discursos no només no s'han limitat, sinó que han anat a més.

La consellera delegada d'X, Linda Yaccarino, s'ha defensat dient que la xarxa social "ha estat extremadament clara en els seus esforços per combatre l'antisemitisme i la discriminació". Ho ha dit en resposta a un altre tuit de Musk on, aquí sí, rebutjava els eufemismes que a vegades es fan servir per no parlar de genocidi.

 

 

ARXIVAT A:
TwitterIsrael envaeix Gaza
Anar al contingut