"L'ocell s'ha alliberat": Musk fa efectiva la compra de Twitter i acomiada 4 directius

L'empresari multimilionari Elon Musk assegura que ha comprat la plataforma "per ajudar la humanitat i no pas per fer-hi diners"

Actualitzat

Elon Musk ja és propietari de Twitter. Ha comprat la xarxa social per 44.000 milions de dòlars, el mateix dia que acabava el termini per fer efectiva la transacció que li havia imposat una jutgessa.

L'anunci ha estat a la mateixa xarxa social on Musk ha publicat un tuit que diu: "L'ocell ha estat alliberat."

Ha estat desembarcar a la companyia i, segons diversos mitjans de comunicació nord-americans, acomiadar els 4 executius principals, entre els quals el conseller delegat, CEO, Parag Agrawal, a més del cap financer de la companyia, Ned Segal; la responsable legal i de polítiques, Vijaya Gadde, i l'advocat principal de la companyia, Sean Edgett.

Segons han dit els mitjans, almenys un dels executius acomiadats se l'ha vist escortat per membres de seguretat fora de les oficines centrals de Twitter a San Francisco, Califòrnia.

Ara, els 7.500 treballadors de la companyia temen que es faci realitat el rumor que Musk volia acomiadar el 75% de la plantilla. A les xarxes hi corre una foto del nou propietari a la cafeteria de la seu parlant amb alguns empleats.

La compra s'ha fet finalment efectiva a l'estil mediàtic d'Elon Musk, que aquest divendres ocupa la quarta posició dels trending topics a la xarxa social a Nord-amèrica.

De fet, Musk va entrar aquest dijous a la companyia amb una pica de lavabo (en anglès, "sink") amb la qual feia un joc de paraules amb el verb "sink in" en la frase "Let that sink in", que vol dir 'ho heu d'assimilar', un missatge críptic difícil d'interpretar després de les seves primeres decisions.

Musk, però, ha utilitzat la xarxa social recentment adquirida per fer la primera declaració d'intencions.

Publicitat per ajudar la humanitat

Musk ha enviat, a través de Twitter, un missatge als anunciants en el qual explica que la publicitat tindrà un espai rellevant a Twitter i defensa que ha comprat la plataforma per ajudar la humanitat i no pas per fer-hi diners.

Musk defensa que els anuncis, "si són ben entesos, poden entretenir, complaure i informar" l'usuari, explicant-li, per exemple, que hi ha un tractament mèdic nou.

"Fonamentalment, Twitter aspira a convertir-se en la plataforma de publicitat més respectada del món que enfortirà les teves marques i farà créixer la teva empresa. Construïm junts una cosa extraordinària."


Els continguts han de respectar la llei

Musk reconeix en el seu missatge que les xarxes socials corren el risc d'augmentar la polarització de l'opinió pública entre l'extrema dreta i l'extrema esquerra, una circumstànca en què també han caigut els mitjans tradicionals, i ell vol contribuir a superar aquest risc. 
El magnat diu que, segons la seva visió, Twitter "no es pot convertir en un infern gratis per a tothom, on es pot dir qualsevol cosa sense conseqüències", sinó que ha de "respectar les lleis".

Afegeix que vol que la xarxa social es converteixi en un lloc acollidor on tothom pugui opinar sense ser atacat.

"És important per al futur de la civilització tenir una plaça digital comuna on es pugui debatre de manera sana un ampli espectre de creences."

En aquest sentit, també ha avançat que vol acabar amb els robots de correu brossa i posar a l'abast del públic els algorismes que determinen com es presenta el contingut als usuaris. 


La UE adverteix Musk de com ha de "volar" a Europa

En confirmar-se la compra de Twitter per part d'Elon Musk i seguint el seu mateix joc de paraules, el comissari europeu de Mercat Interior, Thierry Breton ha advertit a l'empresari que, a Europa, la companyia haurà "de volar" respectant les lleis de la Unió Europea.

 

El missatge de Thierry Breton té a veure amb la nova llei comunitària de serveis digitals, que regularà els continguts que es publiquen a Internet i que obligarà les grans plataformes com Twitter, Google, Apple o Amazon a eliminar ràpidament la informació il·legal que s'hagi publicat a les seves xarxes quan en tinguin coneixement.

També hauran de ser més transparents sobre el funcionament dels algorismes que determinen la informació que arriba a cada usuari, en funció del seu perfil.

 El comissari francès ha vinculat, en el seu missatge de Twitter, un vídeo on apareix amb Elon Musk a la planta de Tesla a Austin, Texas, el mes de maig passat. En el vídeo, Musk assegura que està "en la mateixa línia" que la nova legislació europea.

ARXIVAT A:
Twitter
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut