Colau proposa reduir un carril per banda i augmentar l'arbrat a l'avinguda Meridiana de Barcelona

És una de les quatre propostes que ha plantejat als veïns i als grups parlamentaris de la Taula de Participació
Colau proposa reduir un carril per banda i augmentar l'arbrat a l'avinguda Meridiana de Barcelona
Barcelona

Colau proposa reduir un carril per banda i augmentar l'arbrat a l'avinguda Meridiana de Barcelona

És una de les quatre propostes que ha plantejat als veïns i als grups parlamentaris de la Taula de Participació
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player

L'avinguda Meridiana, un dels principals accesos de Barcelona, actualment amb quatre carrils per sentit, és el pròxim objectiu del govern d'Ada Colau. 

El govern municipal de Barcelona aposta per reduir un carril per banda a l'avinguda Meridiana de Barcelona. El govern municipal ha plantejat a la Taula de Participació de la Meridiana, on s'inclouen els veïns i les entitats de la zona i els grups polítics, quatre propostes per reformar el tram comprès entre el carrer Aragó i el passeig de Fabra i Puig. 

Entre aquestes quatre propostes, l'equip de Colau es decanta per la que contempla reduir un carril per banda, posar un carril bici al centre, mantenir l'amplada actual de les voreres i augmentar l'arbrat i la superfície verda. Seria un disseny molt semblant al de l'actual passeig de Sant Joan.

 

Aquest projecte s'executaria en dues fases: les obres començarien el 2018 i s'acabarien el pròxim mandat, amb un cost d'11,5 milions d'euros. Janet Sanz, tinent d'alcalde d'Urbanisme, ha explicat quin objectiu busquen: 

"Una via més pacífica, més humana, més amable, amb menys contaminació, i que doni prioritat al vianant i al transport públic."

 

 

Les altres tres propostes mantenen l'actual nombre de carrils. Una amb un disseny molt similar al de l'actual avinguda Diagonal, i les altres dues amb el carril bici al mig i reduint l'amplada dels carrils de circulació, en un cas mantenint les voreres igual i en l'altra reduint-les. En aquestes tres opcions, el cost oscil·la entre els 7,6 milions  i els 14,2.

La decisió final sobre quin dels quatre projectes es tira endavant es prendrà de manera consensuada a la Taula de Participació. Més endavant es plantejarà la reforma del tram comprès entre Fabra i Puig i el Pont de Sarajevo.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS