Pàgina web d'Andorra Airlines
Pàgina web d'Andorra Airlines

La nova companyia Andorra Airlines no ven bitllets pels vols anunciats

La companyia aèria, presentada el febrer a Andorra, havia de començar a operar el 30 d'abril amb vols regulars a Madrid, Palma, París i Porto, però encara no es poden comprar bitllets

RedaccióActualitzat

El 2 de febrer es presentava en roda de premsa al Centre de Congressos d'Andorra la Vella una nova companyia aèria, Andorra Airlines, i s'anunciava que començaria a oferir vols regulars des de l'aeroport d'Andorra-la Seu d'urgell cap a Madrid, Palma, París i Porto. Per fer-ho, llogarien avions amb capacitat de 40 i 70 passatgers fins que poguessin comprar-ne de propis.

Els vols, es va dir, començarien a operar a partir d'abril, però qui ha intentat comprar bitllets no ho ha pogut fer, perquè la pàgina web no ho permet i el telèfon de l'empresa no està operatiu. L'agència de notícies ACN ha intentat contactar amb l'empresa sense èxit, i l'agència de viatges Regina, la primera que opera des d'aquest aeroport, ha decidit no oferir més viatges si no hi ha garanties.

 

El president d'Andorra Airlines, Jordi Soriano, imputat al "cas Mercuri"

L'anunci dels nous vols el va fer Jordi Soriano, que es va presentar com a president d'Andorra Airlines i que va assegurar que la seva imputació en el "cas Mercuri" no perjudicaria la imatge de l'empresa.

Soriano, exdirector de la companyia d'assegurances FIATC, va ser el portaveu del PP a l'Ajuntament de Sabadell entre el 2003 i el 2011, període en què va donar suport en moltes ocasions al govern municipal del PSC encapçalat per Manuel Bustos.

Quan va esclatar el "cas Mercuri", Soriano va ser acusat de ser el cervell de la trama i màxim beneficiari de les comissions cobrades a empresaris locals a canvi d'ajudicacions municipals.

Aeroport amb capacitat comercial des del gener del 2015

Aconseguir que l'aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell pogués acollir vols comercials va costar 9 milions d'euros d'inversió i la remodelació es va completar el 8 de gener del 2015. Des de llavors només hi ha hagut uns quants vols comercials a l'estiu, però encara no han quallat les diferents iniciatives privades que tenen la intenció d'establir vols regulars.

El projecte d'Andorra Airlines havia de ser el primer a aconseguir-ho, amb una inversió inicial de 45 milions d'euros, segons es va anunciar en la presentació. Llavors també es va assegurar que estaven en negociacions per arribar als 60 milions.

 

Anar al contingut