Fórmula 1

La calor, les tempestes i el consum, principals rivals a batre per als pilots en el Gran Premi de Malàisia

Fernando Alonso afronta el Gran Premi de Malàisia amb la intenció de mantenir-se al capdavant de la classificació, en una cursa en què no només haurà de lluitar amb els seus rivals, sinó també contra la calor, les tempestes i el consum. El Gran Premi de Malàisia és el més dur de la temporada per als pilots i per als cotxes, ja que és la cursa més llarga del campionat, amb 310 quilòmetres, i dues rectes en què els motors van a ple rendiment molts segons i que poden originar que algun cotxe tingui problemes en les últimes voltes i els pilots hagin d'aixecar el peu per arribar a la meta.

Actualitzat
Button, el guanyador fa tres dies a Austràlia, ha estat també el més matiner a l'hora d'arribar avui al circuit de Sepang. Alonso ho ha fet una mica més tard, però no ha trigat gens a posar-se fresc i pujar a la bici per fer la tradicional volta de reconeixement del circuit. Cinc quilòmetres i mig a 35 graus i amb una humitat del 90% que bé justifiquen un bon glop d'aigua en acabar l'excursió.

Més original i refrescant ha estat, però, la manera d'entrenar-se dels pilots d'Hispania. Sessió de "wakeboard" en què Senna ha demostrat ser un crac sobre l'aigua. L'indi Karun Chandhok, però, no s'hi ha atrevit i s'ha estimat més una diversió menys arriscada, que al final han acabat compartint tots dos. Descans merescut després d'aconseguir a Austràlia un objectiu important. "A Melbourne vam aconseguir que un cotxe acabés la cursa. Ara el pas següent és que aquí ho puguem fer tots dos", explicava Karun Chandhok.

Jaume Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) es va quedar a les portes d'aconseguir el seu primer punt a Melbourne, després d'haver aguantat bona part de la cursa a Schumacher. Malàisia pot ser una bona oportunitat per al jove pilot per aconseguir aquest punt que se li va escapar a Melbourne després de la bona cursa que va fer la setmana passada. Pel que fa a Pedro Martínez de la Rosa (Sauber), torna a un dels seus circuits favorits, després de la decepció que va suposar el perdre un punt en l'última volta a Austràlia. Potser aquí a Sepang, un circuit que s'assembla molt al de Barcelona, el Sauber respondrà a les expectatives que va crear en les proves d'hivern.

L'any passat les sortides de pista van ser una constant. El traçat va quedar inundat i la cursa no es va poder acabar. Button, que era primer en el moment de la suspensió, en va ser el guanyador.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut