Recreació del nou edifici del Circuit sobre la recta prèvia a l'estadi
Recreació del nou edifici del Circuit sobre la recta prèvia a l'estadi
Motor

El Circuit de Barcelona-Catalunya estrenarà millores importants per l'F1 i MotoGP d'aquest any

Aquest 2024 es completa el pla estratègic amb una inversió total de 50 milions d'euros

Xavier GuillénActualitzat

Els grans premis de MotoGP i F1 estrenaran aquest any un circuit  remodelat i actualitzat amb tot un seguit de noves instal·lacions que situen la pista de Montmeló com una de les més modernes en el panorama global dels esports de motor.

La reforma deixarà una circuit preparat per competir amb els d'Europa, Amèrica, l'Orient Mitjà i Àsia-Pacífic, principals escenaris on es mouen els campionats de motociclisme i automobilisme internacionals.

Nou edifici emblemàtic d'hospitalitat i accesibiliat, operatiu amb el GP de Fórmula 1

L'edifici sobre la recta prèvia a l'estadi és la nova joia del circuit, una espectacular construcció que conecta la zona de l'estadi amb el pàdoc. Té dues plantes diàfanes amb visió directa sobre la pista.

Recreació del nou edifici del Circuit sobre la recta prèvia a l'estadi
Recreació del nou edifici del Circuit sobre la recta prèvia a l'estadi

És un espai d'hospitalitat "premium" i a l'hora aquesta passarel·la gegantina permet als espectadors amb mobilitat reduïda moure's des d'aquesta zona del circuit fins al pàdoc, sobre el qual s'aixeca fins a 36 metres d'alçada.

Compleix també amb els objectius d'accesibilitat i sostenibilitat del pla estratègic 2022-2024 ja que la terrassa estarà coberta amb plaques solars.

Nova torre de control

En una punta de la recta principal, el nou marcador s'ha convertit en una imatge icònica, i ara rivalitzarà amb la torre de control a l'inici d'aquesta recta. Remodelada completament, disposarà d'un annex de tres plantes.

Recreació de la nova torre de control

La zona de boxes també rep actualitzacions, amb més espai  interior gràcies a la modularitat dels garatges i a la part superior un nou cobriment seguint l'estètica de la gran tribuna de recta. El conjunt ofereix una imatge encara més potent de la pista catalana. També s'amplia la zona de brífing i sala de premsa.

La zona dels boxes que també es reforma

Totes aquestes intervencions es recullen en el pla estratègic 2022-2024 (amb un pressupost inicial de 30 milions d'euros que ha passat als 50), i encara en resten d'altres com ara omplir la coberta principal de la tribuna de meta amb plaques solars.

Abans, també s'havien fet, dins d'aquest pla, l'ampliació d'escapatòries o l'aplanament i asfaltat del pàdoc, entre d'altres. Sense comptar el cost que suposen els cànons de F1 i MotoGP, el circuit ja porta dos exercicis consecutius amb bons resultats econòmics, amb superàvit.

Fórmula 1 fins al 2026, i després què?

L'"efecte Madrid" de l'F1 no té res a veure amb aquestes obres que ja es van planificar molt abans dins del pla estratègic, però sí que afectarà el nom del gran premi que es disputi el 2026 al Circuit de Barcelona-Catalunya.

Madrid ha demanat a Liberty, l'empresa promotora de l'F1 que el 2026 el gran premi que organitza a l'entorn de l'Ifema (institució majoritàriament de capital públic) rebi el nom de Gran Premi d'Espanya.

De cara al futur, més enllà del 2026 els responsables del circuit confien renovar, i per un bon grapat d'anys, tal com es va fer l'últim cop.

L'aposta clara del govern de la Generalitat i de l'Ajuntament de Barcelona van per aquest camí. En tot cas, segur que augmentarà el cànon que s'ha de pagar per tenir l'F1.

Una lluita que es disputa més en un context global que no pas en el de la rivalitat Madrid-Barcelona. De fet el CEO de l'F1, Stefano Domenicali, ja va expressar fa uns dies la possiblitat que coexisteixin dos grans premis a Espanya. No seria una excepció, perquè ja passa a Itàlia o als Estats Units.

Anar al contingut