Un carril reversible amb una barrera mòbil, en l'enèsim projecte per a la C-16 al Berguedà

Territori preveu una inversió de 240 milions d'euros per descongestionar aquesta via d'accés a la Cerdanya, i creu que les obres podrien estar llestes el 2030

RedaccióActualitzat

Nou anunci per millorar el trànsit a la C-16 entre Berga i Bagà, un tram de 20 quilòmetres que és la principal via de connexió entre l'àrea metropolitana de Barcelona i la Cerdanya i que es col·lapsa gairebé cada cap de setmana, sobretot per arribar a la muntanya.

En el seu tram de Berga a Bagà, l'únic que no està desdoblat de tota la carretera, la via registra entre 6.100 i 10.800 vehicles al dia. Amb tot, els caps de setmana --especialment en època d'esquí-- la xifra es dobla i arriba fins als 20.000 vehicles al dia.

Els que viuen a tocar de la carretera s'hi han hagut d'acostumar. Ja han vist passar diferents consellers --fins a 8-- i multituds de projectes per desdoblar aquesta via. El primer, el 2006.

D'aquí que alguns veïns hagin rebut amb un cert escepticisme el que els ha presentat aquest dijous la consellera de Territori, Ester Capella. Amb una inversió de 240 milions d'euros, calculen acabar les obres en cinc anys i que els canvis entrin en funcionament el 2030.


Quins canvis es volen fer a la C-16?

S'eixamplarà la via amb dos carrils per sentit fins a Cercs i a partir d'aquí, trams amb un tercer carril reversible com ja s'havia anunciat.

MILLORES C-16

 

Funcionarà amb el sistema de barrera mòbil, una màquina que no es fa servir enlloc més de l'estat mourà, mentre circula, les barreres de formigó per deixar dos carrils en el sentit on es prevegi més trànsit.

Aquest és el model que es preveu fer servir:

màquina carril mòbil C-16

Una màquina mòbil permetrà moure les barreres per delimitar el carril reversible

S'han incorporat les al·legacions presentades i, per fer compatibles les obres i el trànsit i evitar impacte paisatgístic, es faran cinc túnels nous i dos viaductes.


Un projecte prioritari

"És un projecte prioritari", ha dit Capella, subratllant que aquest cop hi ha un pressupost. "Nosaltres no fem anuncis que després no es materialitzen", ha afegit la consellera.

"Fem l'acte de fe, perquè el que s'ha presentat genera un gran consens polític", ha assegurat Ramon Caballé, president Consell Comarcal del Berguedà. "Per primera vegada en molt temps tenim aquest calendari i, amb les declaracions que ha fet la consellera, fem aquest vot de confiança perquè creiem que és una infraestructura clau", ha afegit.

ARXIVAT A:
Trànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut