Tarragona ja limita la velocitat de circulació a 30 km/h a tota la ciutat
La mesura pretén millorar la seguretat, potenciar els desplaçaments a peu i afavorir la convivència amb altres mitjans, com la bicicleta i els patinets
Tarragona ja limita la velocitat de circulació a 30 km/h a tota la ciutat
Tarragona

Tarragona ja limita la velocitat de circulació a 30 km/h a tota la ciutat

La mesura pretén millorar la seguretat, potenciar els desplaçaments a peu i afavorir la convivència amb altres mitjans, com la bicicleta i els patinets

Actualitzat
TEMA:
Trànsit
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

A la ciutat de Tarragona, la velocitat per circular-hi ha quedat limitada a 30 quilòmetres hora, excepte en algunes vies principals. En concret, l'avinguda dels Països Catalans o el tram central de l'avinguda Roma mantindran els 50 km\/h, i la Via Augusta continuarà amb una limitació a 40 km\/h. En altres carrers, la velocitat màxima es reduirà als 10 o 20 km\/h.

"La mesura pretén millorar la seguretat, potenciar els desplaçaments a peu i i afavorir la convivència amb altres mitjans de transport, com la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal, així com fomentar desplaçaments més sostenibles i saludables", va dir el regidor de Territori i Mobilitat, Xavier Puig, durant la seva presentació la setmana passada.

"És un canvi radical en la mobilitat i en el mateix concepte de ciutat, amb protagonisme per a les persones, i un dels canvis de més envergadura en les darreres dècades a Tarragona."

"El lema és córrer una mica menys per viure tots plegats millor i compartir espai públic", ha resumit el regidor, que ha defensat que, en temps de Covid-19, la bicicleta i el patinet se situen com a opcions de transport "netes" de virus, perquè són d'ús individual.

A més, per l'executiu, aquest nou model es traduirà en més dinamisme comercial en moltes zones de la ciutat i en més competitivitat per l'estalvi de temps.

 

 

La mesura s'inclou en l'actualització de l'Ordenança de Convivència i Ús dels Espais Públics, que estableix que, per regla general, les voreres són per als vianants, i, per tant, queden alliberades de bicicletes i patinets elèctrics, conduïts per persones a partir dels 16 anys.

 

 

Fins a 1.500 patinets de lloguer

A partir de mitjans d'octubre, tres empreses de lloguer de patinets elèctrics podran començar a operar a la ciutat de Tarragona. Les firmes Buny, Bird i Reby podran desplegar un màxim de 500 patinets cadascuna amb el requisit que col·loquin espais d'aparcament per poder-hi lligar els vehicles. Les multes es mantindran entre els 100 i els 3.000 euros, en funció de la infracció.

Provisionalment es permetrà estacionar fora d'aquests aparcaments sempre que no s'impedeixi el pas a ningú, no s'inutilitzi el mobiliari urbà o no s'impedeixi l'accessibilitat. Els vehicles no es podran deixar aparcats, però, en arbres, en bancs ni en semàfors.

La conversió de Tarragona en "ciutat 30" ha tingut com a referent Pontevedra, on des del 2011 no hi ha hagut cap atropellament mortal. A Tarragona, en canvi, des del 2013 n'hi ha hagut sis i setze persones més han mort en accidents.

ARXIVAT A:
Trànsit

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut