Es demanen idees per promocionar de les begudes alcohòliques japoneses
Es demanen idees per promocionar de les begudes alcohòliques japoneses (iStock)

"Sake Viva", la campanya del Japó perquè els joves beguin més alcohol

L'agència tributària japonesa demana idees per revitalitzar la indústria de begudes alcohòliques, quan el consum s'ha reduït al país per l'envelliment de la població i la pandèmia

RedaccióActualitzat

Els joves japonesos beuen menys alcohol que els seus pares. Això es nota en la recaptació d'impostos i, per això, l'agència tributària del Japó ha llançat una insòlita campanya per intentar revertir aquesta tendència, que atribueix a canvis demogràfics com la disminució de la natalitat i l'envelliment de la població.

L'han batejat com a "Sake Viva" i es tracta d'un concurs d'idees per promocionar les begudes alcohòliques japoneses i revitalitzar aquesta indústria. Segons es detalla a la web de la campanya, hi poden participar persones d'entre 20 i 39 anys, individualment o en grups de fins 3 persones.

Es demanen propostes de nous productes, nous dissenys basats en nous estils de vida i canvis de gustos per la covid-19 o nous mètodes de promoció i de venda. En aquest punt, animen a presentar idees dins el metavers i aprofitant la intel·ligència artificial.

Hi ha temps per presentar-s'hi fins al 9 de setembre. Els finalistes es faran públics el dia 27 i el finalista es decidirà i anunciarà el 10 de novembre, en un acte a Tòquio.

S'accepten propostes d'arreu del món, sempre que estiguin escrites en japonès i que, en cas d'arribar a la final, la persona que presenti el projecte de negoci parli aquesta llengua.

Ampolles de sake
L'agència tributària japonesa atribueix la reducció del consum a l'envelliment de la població i la pandèmia (Pixabay)

Menys consum i menys impostos

A més de la baixada de la natalitat, l'agència tributària atribueix la davallada en el consum d'alcohol a un canvi d'hàbits per la pandèmia. Així, mentre la mitjana que consumia un adult al país era de 100 litres d'alcohol anuals el 1995, el 2020 es va reduir als 75 litres anuals.

Amb tot, els impostos sobre els productes alcohòlics van representar el 3% dels ingressos fiscals del govern del Japó el 2011, però havien caigut fins al 2% el 2020.

ARXIVAT A:
Japó
Anar al contingut