Nou model de Yamaha per al mercat europeu

Presenten el nou model de Yamaha, que reactivarà la planta de Palau-solità i Plegamans

Yamaha ha presentat un nou model de moto de 250 cc, el maxi-scooter X-Max, que es fabricarà a la planta de Palau-solità i Plegamans a Barcelona. En aquest projecte s'han invertit 9 milions d'euros i s'acompanyarà d'una ampliació de la plantilla en 100 nous llocs de treball. La proposta de Yamaha apaivaga els temors dels treballadors de possibles reduccions de plantilla després que l'empresa decidís començar a fabricar a la Xina.

Actualitzat
El president de Yamaha Motor España, Jorge Lasheras, ha presentat el nou model de 250 cc, el maxi-scooter X-Max, el de major cilindrada que es fabricarà a Barcelona. El 90% dels components del model són europeus i la producció es realitzarà a la planta de Palau-solità i Plegamans. En aquest projecte s'han invertit 9 milions d'euros i el preu de sortida de cada moto serà de 3.999 euros. El maxi-scooter X-Max té previst la realització d'unes 20.000 unitats dirigides al mercat europeu i, sobretot, a l'italià, l'anglès, l'alemany i el grec. Durant la presentació, Lasheras ha explicat que el projecte és una aposta industrial per Catalunya, on vol transmetre tranquil·litat als sectors socials preocupats per les deslocalitzacions d'empreses. Segons Lasheras, aquest nou model suposa l'augment de treballadors en plantilla, que passarà dels 442 als 550 empleats aquest any i l'augment de la producció de la planta catalana. El 2006 la planta de Palau-solità i Plegamans podria arribar al seu màxim de producció. Fins i tot, Lasheras ha parlat d'uns terrenys addicionals propietat de Yamaha que podrien acollir nous projectes de futur: "Un detall més que el grup aposta pel nostre país." Yamaha España disposa d'un pressupost anual de 10 milions d'euros que es dediquen bàsicament a les millores de les instal·lacions i una part, a l'objectiu estratègic de treure al mercat un model nou cada any. En els pròxims tres anys, l'empresa vol produir tres nous models que renovaran els que es realitzen en l'actualitat. En aquesta direcció, l'empresa pretén potenciar l'especialització de la factoria en motos de gamma alta i major cilindrada, més adaptats als gustos del mercat europeu. De tota manera, els components de la moto es compraran a Àsia per reduir costos de fabricació i augmentar en competitivitat.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut