Les maletes per entregar es van acumulant a l'aeroport del Prat (3cat)

Milers de maletes acumulades al Prat per la vaga de personal d'Iberia, que es pot allargar

És l'últim dia de vaga dels convocats pels treballadors de terra d'Iberia, però alerten que no hi ha acord i anuncien que hi pot haver noves aturades

Redacció/AgènciesActualitzat

Sense incidències i amb un seguiment del 18%, segons Iberia. Aquest és el balanç de l'última de les quatre jornades de vaga del personal de terra de l'aerolínia convocades pels sindicats UGT, CCOO i USO. Segons la UGT, l'aeroport de Barcelona és, juntament amb el de Las Palmas i Bilbao, un dels més afectats, amb milers de maletes per entregar, i vols cancel·lats o ajornats que han perjudicat milers d'usuaris.

Els sindicats convocants alerten que es convocaran més dies de vaga si no s'arriba a cap acord i han anunciat una nova reunió amb l'empresa aquest dimarts al migdia.

"Tenim previst enviar a la companyia un document, i si no hi ha més reunions el conflicte es podrà estendre a tota la companyia i hi haurà més dies de vaga", assegurava aquest dilluns José Ramírez, responsable del sector aeri d'UGT a Catalunya.


Més de 3.000 maletes pendents d'entregar al Prat

A l'aeroport del Prat s'acumulen més de 3.000 maletes encara sense retornar als passatgers.

Les maletes per entregar es van acumulant a l'aeroport del Prat (ACN/Lluís Sibils)

De fet, José Ramírez explica que fins a la setmana que ve no podran resoldre totes les incidències amb l'equipatge.

"Hi ha maletes que encara no han pogut ser entregades als seus propietaris perquè tenim una mitjana que encara hem de regularitzar, tant de sortida de Barcelona com d'arribada. Això s'allargarà tota aquesta setmana per poder entregar totes les maletes."

Si diumenge els usuaris feien cues de fins a dues hores per recollir les maletes, aquest dilluns les cues es feien als taulells de facturació. A primera hora del matí d'aquest dilluns, una dotzena de passatgers han perdut el vol per la lentitud en la facturació de l'equipatge, després de fer entre una hora i una hora i mitja de cua.

La companyia assegura que la puntualitat dels vols al llarg del dia ha estat del 80%.


Subrogació del handling

L'origen del conflicte es remunta al fet que Iberia va perdre fa poc el concurs del handling en vuit dels nou aeroports espanyols amb més trànsit (Barcelona, Palma, Màlaga, Alacant, Gran Canària, Tenerife Sud, Eivissa i Bilbao), excepte el de Madrid. Els sindicats temen que estiguin en perill els drets laborals dels empleats, mentre que Iberia assegura que "les qüestions socials estan garantides" en la subrogació de la plantilla.

Els treballadors reclamen que Iberia conservi la gestió de l'equipatge dels seus vols i el de les altres aerolínies del seu grup IAG, però l'aerolínia diu que això no li surt rendible. "S'ha de tenir molta barra per dir això quan hi ha un conveni que hem signat fa poc. Tenim un compromís que es diu conveni i s'ha de complir", ha dit Ramírez a TV3.

Les cues als taulells de facturació han fet perdre vols als passatgers (ACN/Gemma Sànchez Bonel)

En el mateix sentit, USO denuncia en un comunicat que els treballadors d'Iberia fa anys que assumeixen "sacrificis salarials" per garantir la rendibilitat de l'empresa i l'acusa d'incomplir els darrers acords laborals i el compromís de ser el proveïdor oficial del handling del Grup Iberia als aeroports.

La companyia també informa que dels 509 vols que havien programat, s'han fet 379 operacions.

ARXIVAT A:
UGTCCOODrets laboralsAeroport del Prat
Anar al contingut