Consum

L'OCUC informa sobre els drets dels consumidors en contractar un viatge

L'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya ha organitzat una campanya per informar dels drets que tenen els consumidors a l'hora d'aquirir articles rebaixats i també quan compren un paquet turístic. Durant tot el dia, al centre comercial Gran Via 2 de l'Hospitalet, membres de l'OCUC expliquen al públic que s'acosta al seu estand qüestions importants que cal tenir en compte per no endur-se sorpreses després.

Actualitzat
A l'hora de contractar un paquet turístic per anar de vacances és recomanable no deixar-se enlluernar pels reclams publicitaris, pensar bé el que es vol i comparar les diferents ofertes. És important guardar la publicitat, que pot servir-nos en cas de reclamació, perquè és vinculant. Convé llegir bé el contracte, i comprovar, per exemple, que les excursions o els àpats estan inclosos en les condicions. En cas de problemes durant el viatge, cal presentar una reclamació immediatament, guardar-ne una còpia i demanar factures dels serveis. Les companyies aèries tenen dret a vendre més passatges que seients disponibles, però en cas d'"overbooking", tenen l'obligació d'oferir als usuaris alternatives per continuar el viatge o a indemnitzar-los.
Anar al contingut