Les obres d'ampliació dels Ferrocarrils al Vallès es reprendran dilluns
Les obres han estat aturades durant 9 mesos per falta de finançament. La Generalitat l'ha renegociat i la prolongació de les línies de Sabadell i Terrassa estarà enllestida l'any que ve en el primer cas i el 2015 en el segon.
RedaccióActualitzat
Les obres de prolongació de la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) es reprendran dilluns després de 9 mesos d'aturada per falta de finançament. La Generalitat ha renegociat amb el Banc Europeu d'Inversions el pagament dels 616 milions d'euros pendents i això permetrà tornar a la feina.
El projecte que està més avançat és el de Terrassa, que estarà a punt en un termini d'entre 12 i 14 mesos. Les obres inclouen 3 estacions noves i 4,5 quilòmetres més de línia. "És una obra molt desitjada i positiva per al teixit econòmic", ha assegurat el tinent d'alcalde d'Urbanisme i futur successor de Pere Navarro a l'alcaldia egarenca, Jordi Ballart.
A Sabadell, falta excavar un segon túnel. En aquest cas, l'ampliació inclou 4 estacions noves distribuïdes en 4,4 quilòmetres i el soterrament i renovació de la parada Sabadell-Estació. Les obres estaran enllestides el 2015. L'alcalde sabadellenc, Manuel Bustos, ha reconegut que, tot i haver patit, sempre han "cregut en la paraula del conseller" de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que aquest dimecres ha visitat la zona amb els alcaldes i ha garantit que no es tornaran a paralitzar les obres.
El costat total de les ampliacions és de 831 milions d'euros. En queden per pagar 616 i el govern català ha pactat amb bancs i constructores pagar-los en diferents anualitats fins al 2019.
Segons la Generalitat, el reinici de les obres generarà prop de 1.050 llocs de treball directes i indirectes i beneficiarà un centenar d'empreses.
El projecte que està més avançat és el de Terrassa, que estarà a punt en un termini d'entre 12 i 14 mesos. Les obres inclouen 3 estacions noves i 4,5 quilòmetres més de línia. "És una obra molt desitjada i positiva per al teixit econòmic", ha assegurat el tinent d'alcalde d'Urbanisme i futur successor de Pere Navarro a l'alcaldia egarenca, Jordi Ballart.
A Sabadell, falta excavar un segon túnel. En aquest cas, l'ampliació inclou 4 estacions noves distribuïdes en 4,4 quilòmetres i el soterrament i renovació de la parada Sabadell-Estació. Les obres estaran enllestides el 2015. L'alcalde sabadellenc, Manuel Bustos, ha reconegut que, tot i haver patit, sempre han "cregut en la paraula del conseller" de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que aquest dimecres ha visitat la zona amb els alcaldes i ha garantit que no es tornaran a paralitzar les obres.
El costat total de les ampliacions és de 831 milions d'euros. En queden per pagar 616 i el govern català ha pactat amb bancs i constructores pagar-los en diferents anualitats fins al 2019.
Segons la Generalitat, el reinici de les obres generarà prop de 1.050 llocs de treball directes i indirectes i beneficiarà un centenar d'empreses.