Madrid

L'avió sinistrat tenia 15 anys d'antiguitat i l'última revisió la va passar al gener

El director comercial de Spanair, Sergio Allard, ha explicat aquest dimecres en roda de premsa que l'avió accidentat tenia 15 anys d'antiguitat i que havia passat la darrera revisió el 24 de gener d'aquest any. Allard ha comentat que el van comprar ara fa 9 anys a Korean Air i que no havia tingut mai cap incidència. També ha assenyalat que la companyia planejava retirar els avions de la "família" MD però això no significa que l'aeronau hagués de deixar de volar, ha puntualitzat. L'aparell sinistrat és un model McDonnell Douglas MD-82 de fabricació nord-americana i ha protagonitzat sis accidents greus, amb el de Barajas inclòs, en els últims 9 anys, en els quals han mort unes 500 persones.

Actualitzat

L'accident de l'MD-82 és un dels més greus de la història d'aquest model nord-americà. És per això que el Consell Nacional de Seguretat al Transport dels Estats Units enviarà a Madrid un equip d'investigadors per analitzar les causes del sinistre.

Alguns dels accidents que ha tingut l'MD-82 són el del 2005 a Veneçuela quan un vol de la West Caribbean Airways és va precipitar en una regió de muntanya del país sud-americà, amb 152 morts. L'any 2002, un altre aparell d'aquest model es va accidentar a la Xina amb 111 víctimes mortals. I el més recent va ser el setembre del 2007 a la localitat tailandesa de Phuket en un accident similar al de Barajas. Hi van morir 89 persones.

Ratifiquen la validesa dels MD

El vicepresident de l'Associació de Línies Aèries, Juan Luis Burgués ha assegurat aquest dimecres que els avions de la sèrie MD s'estan retirant poc a poc per la gran quantitat de combustible que consumeixen, però no perquè tinguin problemes. Són "perfectament útils" per volar i als Estats Units n'hi ha molts, ha afegit. A Espanya, ha comentat Burgués, hi ha uns 80 aparells d'aquest tipus operatius "i tots funcionen perfectament".

Anar al contingut