Barcelona

La Generalitat vol que els peatges adeqüin les seves tarifes quan el servei es vegi reduït

Els milers de persones que es van quedar atrapades tota la nit a l'autopista AP-1 entre Burgos i Miranda de Ebro, a finals de febrer, a causa de la nevada, van haver de pagar el peatge, tot i que l'empresa concessionària no els havia avisat que l'autopista estava tallada. La concessionària podria haver obert els peatges després del que havia passat, però no ho va fer perquè no en té cap obligació, ja que no hi ha cap normativa que reguli aquest tema. Ara la Generalitat vol canviar el marc tarifari en funció del servei que es pugui oferir en cada moment.

Actualitzat
L'AP-1 depèn del Ministeri de Foment, però a Catalunya, amb les autopistes que depenen de la Generalitat, passa el mateix. Com que no hi ha cap normativa, el govern català ha de negociar amb les concessionàries l'obertura de peatges en cada situació concreta. Nevades, inundacions, accidents o l'execució d'obres han estat alguns dels motius pels quals s'ha decidit obrir els peatges i ha estat la Generalitat qui s'ha hagut de fer càrrec d'abonar l'import a les concessionàries. Però el govern català té la voluntat de canviar aquesta situació i negociarà un nou marc tarifari en funció del servei. Aquest nou marc tarifari afectarà les autopistes que són concessió de la Generalitat, entre les quals no hi ha la més llarga, l'AP-7, ni tampoc l'AP-2, que depenen del govern central. Però la Generalitat intentarà que la nova normativa s'estengui a totes les autopistes de Catalunya.
Anar al contingut