Barcelona

La Generalitat va deixar de finançar Spanair perquè era "malgastar els diners"

El govern català es va retirar quan Qatar Airways i la xinesa HNA van rebutjar l'acord per entrar a l'accionariat de Spanair i oferir vols intercontinentals

RedaccióActualitzat

La fallida de Spanair va ser per la manca de finançament per part de la Generalitat. Així de contundent ha estat l'expresident de la companyia, Ferran Soriano, en el primer dia del judici contra el consell d'administració de l'aerolínia, que va fer fallida ara fa dos anys i mig.

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ha rebatut les paraules de Soriano. Mas-Colell, que ha declarat per escrit com a testimoni en el judici, ha explicat que la Generalitat va deixar de posar diners quan les companyies Qatar Airways i la xinesa HNA van fer-se enrere en l'acord per formar part de l'accionariat de Spanair i oferir vols intercontinentals.

Ha recordat que l'empresa pública Advançsa va donar crèdits per valor de 81 milions d'euros per garantir la continuïtat de la companyia, que es convertirien en capital social de l'empresa si finalment entrava Qatar Airways o bé el préstec seria irrecuperable.

Andreu Mas-Colell ha reiterat que la Generalitat va invertir a Spanair perquè era un projecte "raonable i viable" i que l'aerolínia era un "instrument molt important" per a Catalunya. L'objectiu del govern català amb la inversió de Spanair va ser salvar la companyia i els més de 4.000 llocs de treball que tenia, i connectar l'aeroport de Barcelona-el Prat amb la resta del món, davant l'abandonament d'Iberia.

Un altre dels testimonis que ha declarat a la sessió d'aquest dimarts ha estat el secretari general del Departament d'Economia. Albert Carreras ha assegurat que en "cap moment es van malgastar els diners" i que la Generalitat només va deixar de finançar la companyia quan va veure que posar un euro més "era malgastar els diners".

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut