Justin Bieber en un concert
Els drets d'enregistrament de les cançons de Justin Bieber continuaran en mans d'Universal (Reuters)

Justin Bieber es ven els drets de les cançons per 180 milions, incloses "Baby" i "Sorry"

Justin Bieber, que suma més de 30.000 milions de reproduccions a Spotify, s'afegeix així a la llista d'artistes que recentment han venut el seu repertori, com Bob Dylan i Bruce Springsteen

Justin Bieber ha venut els drets del seu catàleg de música per 200 milions de dòlars --uns 183 milions d'euros--. Tots els drets editorials i artístics del cantant canadenc són ara de l'empresa britànica Hipgnosis, especialitzada en la gestió de fons musicals.

El catàleg de Bieber, de 28 anys, inclou més de 290 temes publicats abans del 31 de desembre de 2021, inclosos els seus grans èxits "Baby", "Sorry" i "Love Yourself", dels quals Hipgnosis rebrà ara els drets quan es publiquin les cançons.

La companyia britànica també gestiona el catàleg musical d'altres artistes, com Leonard Cohen i el seu famós "Hallelujah", Shakira o els Red Hot Chili Peppers.

Ha estat la mateixa empresa qui ho ha anunciat: "Benvingut a la família Hipgnosis, Justin Bieber".

Tot i que no ha especificat l'import de la transacció, mitjans especialitzats, com Billboard o el Wall Street Journal, així com l'agència France Press, han informat que l'empresa ha pagat 200 milions de dòlars.

Els drets d'enregistrament de les cançons de Justin Bieber continuaran en mans d'Universal, que també seguirà administrant el catàleg, que inclou sis discs de platí --és a dir, se n'han venut més d'un milió de còpies-- o multiplatí --diversos milions--.

El músic canadenc ha pres la decisió després d'un 2022 difícil pels problemes de salut --té la síndrome de Ramsay Hunt, que provoca paràlisi a la cara--. Bieber va haver de cancel·lar part de la seva última gira.

L'estela de Bowie, Springsteen o Turner

Justin Bieber, que suma més de 30.000 milions de reproduccions a Spotify, s'afegeix així a la llista d'artistes que recentment han venut el seu repertori, com Bob Dylan --que va vendre els drets de les seves cançons a Universal per 300 milions-- i Bruce Springsteen.

Abans, Tina Turner, Neil Young o els Red Hot Chili Peppers, entre d'altres, ja havien fet operacions d'aquest tipus.

Amb la revolució de l'streaming, els drets de les cançons d'artistes vius o morts, però considerats atemporals, s'han convertit en actius de molt valor. Més enllà de la reproducció de música, empreses com Hipgnosis també estan monetitzant el seu catàleg en plataformes més noves, com TikTok o Roblox.

ARXIVAT A:
Música
Anar al contingut