Catalunya

Indignat amb els subministraments bàsics

El Ramon Gausachs viu a l'Hospitalet de Llobregat. Està al càrrec de la seva mare, una senyora de 78 anys semidependent arran d'un ictus que va patir fa uns anys. La seva queixa té relació amb els cobraments abusius que practiquen algunes grans companyies de subministraments bàsics i que moltes vegades van lligats a procediments comercials i tràmits de legalitat dubtosa que, a banda de minvar els drets dels consumidors en general, dificulten la comprensió de les persones grans, doncs "es perden en les laberíntiques opcions que ofereix la freda veu d'un contestador automàtic o es desanimen quan li demanen una paperassa que no faran servir".

Actualitzat
Ens explica el Ramon que cada vegada que arriba alguna factura d'algun subministrament bàsic "l'obrim amb por de veure què li clavaran a una senyora que només cobra el SOVI, uns 430 euros al mes". Denuncia que fa uns mesos, li va arribar una factura de Movistar per un import d'uns 100 euros, quan el consum bimensual havia estat el mínim. En veure la quantitat, va iniciar les gestions necessàries "per obtenir novament l'abonament social", unes gestios que "s'han de fer cada any". Mentre es tramitava aquesta concessió, però, i per tal de minimitzar futures despeses, el Ramon va contractar una altra tarifa més econòmica per a la seva mare.

"La setmana passada va arribar una altra factura de 32 euros" que, segons l'empresa, correspon a l'aplicació de la nova tarifa. També li van confirmar que la seva mare tenia concedit l'abonament social sol·licitat, però que aquest no es podia activar, donat la seva incompatibilitat amb la nova tarifa contractada. La reflexió que es fa el Ramon és la següent: "Mira què llestos, els hi surt més a compte cobrar la nova tarifa, que no pas l'abonament social!".

"El gas i el xollo de la lectura estimada"

Però les estratègies empresarials per treure'n més rendibilitat econòmica no s'aturen aquí. El Ramon també confesa que està cansat de queixar-se a la companyia subministradora del gas perquè "si l'usuari no demana la revisió de la factura, li cobren la lectura estimada i en la majoria de casos, el resultat és clarament superior a la mitjana del consum (lectura que, segons ens acabem d'assabentar, l'usuari ha de comunicar durant els primers dies dels mesos senars). Si cola, cola. Si no, tot això que cobren. I si no hi estan d'acord, doncs ja reclamaran!"

El nostre lector acaba la seva queixa amb una petició: "no es poden legislar mesures que evitin aquestes pràctiques de cobraments abusius i presumptament il·legals?"


Coneixes algun cas similar? N'ets un dels afectats? Tens alguna experiència semblant i vols explicar-la?

Deixa un comentari i digue-hi la teva!

______________________________________________________________________________

Tens alguna queixa semblant i vols que ens en fem ressò? Registra't a Elmeu3cat24 i publica-la tu mateix o bé escriu-nos a Elmeu3cat24@tv3.cat.

Aquí pots llegir altres denúncies que hem rebut:
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut