Barcelona

El Prat creix un 10,5% en un any i anuncia una nova connexió amb Nova York a partir del maig

L'aeroport del Prat ha crescut el 2005 un 10,5% respecte a l'any anterior, un increment que el situa com el primer aeroport europeu en creixement en la categoria de més de 20 milions de passatgers anuals, per davant de Madrid (8,4%), Munic (6,7%) o París (4,9%). En aquest sentit, el 18 de maig començarà a funcionar un vol directe diari de la companyia Continental Airlines cap a Nova York. El vol, amb una capacitat per a 172 passatgers, connectarà durant tot l'any la capital catalana amb els Estats Units.

Actualitzat
El president del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) i secretari de Mobilitat del govern català, Manel Nadal, ha destacat les cinc noves companyies aèries que, durant el 2005, han escollit Barcelona per iniciar noves rutes internacionals, amb l'establiment de set nous vols intercontinentals des de la capital catalana cap a deu destinacions diferents. Les noves connexions entre l'aeroport del Prat i Xangai, Filadèlfia/Los Angeles, Buenos Aires, Santiago de Xile, Lima, Bogotà/Cartagena de Indias i Quito/Guayaquil han generat al voltant de 100.000 nous viatgers i han contribuït a l'increment d'un 19% en el trànsit de passatgers internacionals més enllà de la UE. Segons el CDRA, el pla d'acció pel 2006 "precisament es concentrarà a consolidar els enllaços de l'aeroport del Prat de llarga distància, a la vegada que iniciarà accions per aconseguir l'establiment de vols intercontinentals cap a l'Àsia, el Pròxim Orient, l'est d'Europa i la zona euromediterrània". D'altra banda, el 18 de maig comença a funcionar un vol directe diari de la companyia Continental Airlines cap a Nova York que, amb una capacitat per a 172 passatgers, per primera vegada connectarà la capital catalana amb els Estats Units durant tot l'any. Tant Nadal com el segon tinent alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, present a l'acte de balanç del 2005, han subratllat la importància de l'aeroport de Barcelona com "un dels grans motors de l'economia catalana". Justament quan PSOE i quadripartit mantenen el seu desacord sobre el traspàs de la seva gestió, Nadal i Portavella han afegit que "ningú no pot gestionar-ho millor que la suma d'administracions catalanes, atès que coneixen millor les seves necessitats econòmiques". Compromís per reduir el temps d'espera La presentació del balanç del primer any de funcionament del CDRA ha servit també per donar la benvinguda al nou director de l'aeroport de Barcelona, Fernando Echegaray. El nou director s'ha compromès a reduir el temps que triguen els avions des que aterren fins que arriben a la terminal. Actualment aquesta maniobra pot superar els 15 minuts, tot i que Echegaray ha assegurat que la mitjana és d'uns 9 minuts. Aquestes maniobres es fan, sobretot, en els aterratges a la tercera pista, la més llunyana.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut