El debat dels peatges

El govern espanyol descarta eliminar els peatges perquè tindria uns costos inassumibles

Les cues en l'operació de tornada d'aquest cap de setmana a l'AP-7 per culpa de l'esvoranc de Viladasens van fer que els peatges de l'Escala fins a la Roca fossin gratuïts durant dues hores. Això ha reobert el debat sobre per què no hi ha cap normativa que obligui les concessionàries a aixecar barreres quan hi ha embussos. El conveni que la Generalitat i Acesa estan negociant actualment podria acabar amb aquesta indefinició, però, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ja ha advertit que el rescat de peatges de tot l'Estat tindria uns costos inassumibles.

Actualitzat
Al centre d'operacions de la concessionària d'autopistes Acesa és on es valoren incidències com l'esllavissada que hi va haver divendres a Viladasens, a prop de Girona. L'esvoranc va fer decidir la companyia a no cobrar el servei des del peatge de l'Escala fins al de la Roca, en tots dos sentits de la marxa, durant dues hores. La gratuïtat d'aquest tram pretenia compensar els conductors que havien patit retencions. La mesura, però, ha reobert el debat sobre per què no hi ha cap normativa que obligui les concessionàries a aixecar barreres quan hi ha embussos o a suprimir alguns dels peatges considerats estratègics. El conveni que la Generalitat i Acesa estan negociant actualment podria acabar amb l'actual indefinició normativa. Aquest document, que estarà a punt a finals d'any, també podria reflectir la supressió d'alguns peatges que el govern tripartit vol eliminar. Però la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ja ha advertit a Madrid que el rescat de peatges de tot l'Estat tindria uns costos inassumibles: més de 16 mil milions d'euros. El pressupost que té el Ministeri de Foment per invertir en carreteres durant els pròxims quatre anys.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut