Un extreballador del metro ha mort per l'amiant, segons el comitè d'empresa

Els treballadors no es creuen la xifra d'afectats que dona TMB i l'acusen d'hermetisme
Un extreballador del metro ha mort per l'amiant, segons el comitè d'empresa
Barcelona

Un extreballador del metro ha mort per l'amiant, segons el comitè d'empresa

Els treballadors no es creuen la xifra d'afectats que dona TMB i l'acusen d'hermetisme
Actualitzat
TEMA:
Amiant

El comitè d'empresa del metro de Barcelona assegura que almenys un extreballador ha mort per fibrosi relacionada amb l'amiant. Ho ha denunciat en una roda de premsa en què ha afegit que aquest treballador jubilat va morir l'any passat.

El comitè afegeix que li havien detectat fibres d'amiant al teixit pulmonar.

Ho explica David Vázquez, del comitè:

"Ens consta que aquest cas existeix. Almenys un. Un jubilat del metro de Barcelona mort fa mesos a qui li fan una biòpsia després de mesos de malaltia i apareixen fibres d'amiant al teixit respiratori."

El comitè d'empresa també assegura que no es creu la xifra d'afectats que aquest dijous va donar a conèixer TMB. Acusen la companyia d'hermetisme i calculen que uns 150 treballadors tenen problemes pulmonars.

Jose Manuel Moreno, membre del comitè d'empresa:

"El problema és el de sempre, és negació de l'amiant. El 2003 el Ministeri de Sanitat va informar que el 100% dels treballadors dedicats al manteniment de trens havien estat exposats a l'amiant, que es vigilés. Aquesta empresa no va fer res."

Segons l'empresa, són 20 els treballadors del metro afectats per l'exposició a l'amiant. TMB ha assegurat que cap d'ells presenta patologies greus, ni necessita tractament, tot i que hauran de passar periòdicament controls mèdics. L'empresa no descarta que la xifra d'afectats augmenti, perquè els efectes nocius de l'amiant poden trigar molts anys a fer-se evidents.
 

Mantenen la vaga pel Mobile

Els treballadors del metro de Barcelona mantenen la vaga prevista per a finals d'aquest mes, coincidint amb el Mobile World Congress, demanen la dimissió dels directius de TMB i no descarten més accions de protesta.

Els materials amb contingut d'amiant van ser molt utilitzats el segle passat en infraestructures de transport, en concret al metro de Barcelona es feia servir en la pintura antisoroll.

ARXIVAT A:
Amiant