Madrid

El cinema espanyol va vendre 21 milions d'entrades el 2005

El cinema espanyol mira amb preocupació dues xifres clau per a la seva salut. Per una banda, durant el 2005 hi va haver un descens preocupant del nombre d'espectadors, però, de l'altra, el nombre de persones que va anar a veure un film espanyol va augmentar un 9%, cosa que representa més de 21 milions d'entrades i un augment de la quota de mercat de 3,3 punts. Això segons la Memòria Anual de l'SGAE, que recull que la recaptació a la taquilla va ser de 627,34 milions d'euros, uns 65 milions menys que durant l'any anterior.

Actualitzat

La Societat General d'Autors i Editors (SGAE) ha explicat que a les 4.383 sales de projecció de l'Estat s'hi van projectar 1.695 pel·lícules, unes cent menys que el 2004. Les més vistes van ser "Shrek 2", "Mar adentro", i "Harry Potter i el presoner d'Azkaban". En canvi, pel que fa a la música, la memòria de l'SGAE assenyala que l'augment de concerts en viu va ser "espectacular". Així, els de música popular van augmentar un 3,2% i un 10,1% els simfònics. I tot i que la pirateria segueix causant estralls en la indústria discogràfica i ha registrat una caiguda en les vendes del 2,8%. Aquestes "pèrdues" van ser "pal·liades" per l'increment de les descàrregues legals.

Els títols més venuts de l'any van ser "Pájaros en la cabeza", d'Amaral; "Voces de ultrarumba", d'Estopa, i "Mi sangre", de Juanes. Per altra banda, les cançons més emeses a les diferents emissores de ràdio han estat "El universo sobre mi", d'Amaral; "Precisamente ahora", de David de María, i "Nada valgo sin tu amor", de Juanes. En canvi, la més escoltada a sales, hotels i revetlles va ser "Paquito el chocolatero", de Gustavo Pascual Falcó.

Per últim, l'informe també apunta un augment del nombre de petites companyies discogràfiques, mentre que el nombre de les grans es va reduir.

Anar al contingut