Els vuit exalts càrrecs de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, asseguts al banc dels acusats (EFE/Manuel Bruque)
València

Judici de l'accident del metro de València: un acord tanca el cas 13 anys després

Es retiren els càrrecs a 4 acusats i 4 més accepten penes sense entrar a la presó

RedaccióActualitzat

Es tanca el cas per l'accident de metro de València de l'any 2006, en què van perdre la vida 43 persones. Aquest dilluns, en la primera i última sessió del judici, més de 13 anys després de l'accident, s'ha segellat l'acord a què van arribar aquest divendres la Fiscalia i els acusats, amb el vistiplau de l'associació de víctimes.

Es retiren els càrrecs per a quatre exalts càrrecs en aquell moment, entre ells l'exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana Marisa Gracia, segons els detalls d'un acord que va avançar el diari Las Provincias. Els altres quatre acusats han acceptat 22 mesos de presó. La pena, no obstant això, ha quedat suspesa i cap dels implicats ingressarà a la presó.

En la vista en què s'ha ratificat l'acord, les acusacions ha qualificat de "demolidors" els fets, han criticat la magistrada que es va encarregar de la instrucció del cas, que el va arxivar fins a tres vegades, i han afirmat que no volen "venjança, sinó justícia".

 


La Fiscalia demanava tres anys i set mesos de presó per als acusats després de considerar que els fets constituïen un delicte contra els drets dels treballadors en la seva seguretat i higiene, 43 homicidis per imprudència greu professional i 37 delictes de lesions per imprudència greu professional.

El febrer passat, la jutgessa va dictar l'obertura de judici oral contra vuit excàrrecs de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per l'accident de metro de l'any 2006 a la línia 1 del suburbà, que va causar 43 víctimes mortals. Un any abans s'havia reobert el cas, després d'haver-se arxivat en tres ocasions.

 

Al cap de 10 anys, el 2016, els familiars i les víctimes de l'accident van aconseguir reobrir el cas. El 2007 s'arxiva la causa amb la conclusió que el conductor va ser el responsable de l'excés de velocitat i no es detectava cap problema tècnic en el disseny o el manteniment de les instal·lacions.

 

Què va passar

L'accident va passar el 3 de juliol del 2006. A les 13.03, un comboi de la línia 1 del metro va descarrilar al revolt previ a l'estació de Jesús. Més de 150 persones s'esperaven a les andanes. L'accident va ser brutal; els vagons del comboi es van convertir en una trampa mortal per als passatgers.

El balanç va ser de 43 persones mortes i 47 de ferides. El maquinista va quedar ferit i va morir poc després sense poder explicar què havia passat.

ARXIVAT A:
País Valencià
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut