Un home badalla davant d'una botiga de telèfons mòbils amb un anunci d'Apple a Pequín. (Foto: Reuters)
Una botiga d'Apple a Pequín. (Foto: Reuters)
Pequín

Apple demana disculpes als consumidors xinesos, després de rebre crítiques pel seu servei postvenda

La companyia Apple s'ha vist obligada a demanar perdó als consumidors xinesos i ha rectificat sobre les seves polítiques postvenda dels telèfons mòbils, que havien rebut una allau de crítiques.

RedaccióActualitzat
El president executiu d'Apple, Tim Cook, ha demanat disculpes als consumidors xinesos després de rebre moltes crítiques pel servei postvenda de la multinacional nord-americana. La companyia ja ha modificat les polítiques de garantia de l'iPhone en el mercat del país asiàtic.

Des de fa unes dues setmanes, tant els mitjans de comunicació xinesos com els nord-americans han retret a l'empresa la seva "arrogància", entre altres coses per la garantia d'un any, més curta que en altres mercats. En un principi, Apple va rebutjar les crítiques, però en les últimes hores s'ha compromès a revisar les seves pràctiques de consum.

L'empresa està disposada ara a reemplaçar els iPhone 4 i 4S en el cas de reparacions més grans, sumant una garantia d'un any a partir de la data de la substitució. Tim Cook ha explicat que la companyia proporcionarà explicacions més clares a la seva pàgina web i permetrà als clients fer comentaris.

En una carta publicada a la web de la companyia, Tim Cook ha dit que la segona economia més gran del món és un mercat crucial per al fabricant de l'iPad: "Som conscients que, a causa d'una comunicació interna insuficient, algú considera que l'actitud d'Apple pot ser arrogant, distreta o indiferent respecte als comentaris dels consumidors". Els ingressos de la multinacional a la Xina, Taiwan i Hong Kong en el seu primer trimestre fiscal han estat de 7.300 milions de dòlars, un 60% més que fa un any. Cook ha assenyalat en la carta que "Apple ha d'aprendre molt sobre el funcionament i la comunicació a la Xina".
Anar al contingut