Una tuitaire contra el masclisme

Cristina Hernández ha aconseguit que quatre marques retirin la publicitat d'un mitjà de comunicació pel contingut masclista

RedaccióActualitzat

Les xarxes socials són un altaveu per a moltes causes, també per a la lluita contra el masclisme. Aquest és el potencial que els ha vist Cristina Hernández, una tuitaire molt activa a l'hora de defensar la igualtat entre homes i dones. La seva última fita ha estat que tres marques retirin la publicitat d'un diari digital, pel seu contingut masclista.

L'article que va encendre Hernández, publicat a Mediterráneo Digital, es titulava "Per què les feministes són més lletges que les dones normals? Estava il·lustrat amb fotografies d'Inés Arrimadas, de C's, i Anna Gabriel, de la CUP, i anava acompanyat de l'etiqueta #feminazis.

Entrevistada al programa "Popap", de Catalunya Ràdio, Hernández ha dit que espera que el seu activisme sigui "inspirador" i ha cridat a reflexionar sobre el poder que tenim com a consumidors:

"Com a consumidora, vaig dir a les marques que no estic d'acord que contribueixin econòmicament a mantenir un mitjà de comunicació des d'on s'ofèn i s'insulta les dones."

Hernández va fer servir Twitter per posar-se en contacte amb els anunciants i va veure amb satisfacció com Anida Vivienda, Nissan, Toyota i Linea Directa, en aquest cas amb reticència inicial, retiraven els anuncis.

 

El diari ditigal on es va publicar l'article ha anunciat accions legals contra la tuitaire per haver-los acusat de fomentar la violència de gènere.

 

 

La piuladora ha afirmat que no ha rebut cap notificació i ha advertit que "no tot s'hi val, per un clic".

L'article polèmic ha tingut més de 800 retuits, 600 "likes" i s'ha compartit més de 400 cops a Facebook. També ha tingut desenes de comentaris, molts dels quals crítics. Hernández, per la seva part, ha duplicat el nombre de seguidors.

Dones polítiques i masclisme

No és la primera vegada que dones de la política són objecte de comentaris d'aquest tipus. Les diputades de la CUP van fer un acte reivindicatiu a la Plaça del Rei, en què van denunciar que se les desacreditava pel fet de ser dones.

 

 

"Lletja", "vella" o "mal follada" són alguns dels qualificatius que van denunciar després de rebre insults com els de l'exvicepresident del Barça, Alfons Godall.

També Inés Arrimadas va considerar que se la ridiculitzava amb la seva imitació en programes de sàtira. I Ada Colau va sortir al pas d'un regidor del PP de Palafolls que va afirmar que, en una societat "seriosa i sana" l'ara alcadessa "estaria fregant terres", i també va replicar l'escriptor Félix de Azúa, que va manifestar que hauria d'estar "en una parada de peix".

Trobar insults a les xarxes és fàcil, però ja no ho és tant combatre aquest discurs, com va constatar un estudi de la UB.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut