Spotify escombra els seus competidors amb 50 milions d'usuaris de pagament
El seu principal competidor, Apple Music, té 20 milions d'usuaris "premium"
Spotify es consolida com la plataforma líder de música en línia. Segons ha anunciat, aquest dijous, la companyia, ja ha arribat als 50 milions de subscriptors. Ho feien públic en un missatge a Twitter, en què agraïen la fita als seus clients.
Thank you to our 50 million subscribers. #Spotify50 pic.twitter.com/eXkOV71bwu
Spotify (@Spotify) 2 de març de 2017
La companyia sueca -creada el 2008- ha guanyat un 25% d'usuaris "premium" des del setembre. És a dir, 10 milions d'usuaris més en sis mesos, quan fa només tres anys que anunciava la fita d'haver arribat als 10 milions.
El seu principal competidor, Apple Music, no ha aconseguit el mateix ritme de creixement des que va néixer el juny del 2015. Al desembre anunciava els 20 milions de clients de pagament.
♦ Apple vol competir amb Spotify
El tercer actor del sector és el francès Deezer, que compta amb 6,9 milions de clients que paguen una quota fixa per escoltar música il·limitadament.
Alguns músics han celebrat les xifres anunciades per Spotify.
PAID SUBSCRIBERS?! People are paying for music?! YAS❗❗❗CONGRATULATIONS Y'ALL, I've made so many sexy playlists because of you 😘🎶 https://t.co/FDpfDCT6s5
KATY PERRY (@katyperry) 2 de marzo de 2017
👏👏👏 @Spotify 🏆 https://t.co/gKfdDsNDRW
Justin Timberlake (@jtimberlake) 2 de marzo de 2017
De fet, en els últims anys són cada vegada més els artistes que opten per les plataformes en línia com la primera opció per llançar les seves produccions. Aquestes plataformes estan aconseguint també lluitar contra la pirateria, ja que moltes persones prefereixen pagar una quota mensual per escoltar les seves cançons preferides, a descarregar-se-les.
El consum de música en "streaming" supera les vendes físiques
La revista especialitzada Billboard ha publicat uns números especialment significants. El 2016 va ser el primer any que l'"streaming" avançava les vendes físiques, sent ja la principal font d'ingressos de la indústria. El 51'3% del consum d'àlbums l'any passat se l'enduien els serveis de música en línia, i superava les vendes físiques i les descàrregues.
Spotify, sense beneficis encara
La companyia sueca reivindica 100 milions d'usuaris en total, combinant els "premium" i els "freemium", que poden accedir als continguts musicals a canvi de publicitat.
Amb tot, Spotify encara no ha aconseguit beneficis. El 2015 haurien perdut prop de 200 milions de dòlars. L'empresa està pagant un preu alt per les llicències de música, per l'adquisició de clients i per l'expansió internacional (disponible des de 60 països).
Segons publicava TechCrunch al febrer, la companyia sueca s'estaria plantejant una sortida a borsa als Estats Units.