Logotip de Spotify, el servei de música en "streaming" més usat al món
Logotip de Spotify, el servei de música en "streaming" més usat al món

Spotify escombra els seus competidors amb 50 milions d'usuaris de pagament

El seu principal competidor, Apple Music, té 20 milions d'usuaris "premium"

RedaccióActualitzat

Spotify es consolida com la plataforma líder de música en línia. Segons ha anunciat, aquest dijous, la companyia, ja ha arribat als 50 milions de subscriptors. Ho feien públic en un missatge a Twitter, en què agraïen la fita als seus clients.  

♦ Apple vol competir amb Spotify

El tercer actor del sector és el francès Deezer, que compta amb 6,9 milions de clients que paguen una quota fixa per escoltar música il·limitadament.

Alguns músics han celebrat les xifres anunciades per Spotify.

La revista especialitzada Billboard ha publicat uns números especialment significants. El 2016 va ser el primer any que l'"streaming" avançava les vendes físiques, sent ja la principal font d'ingressos de la indústria. El 51'3% del consum d'àlbums l'any passat se l'enduien els serveis de música en línia, i superava les vendes físiques i les descàrregues.

Spotify, sense beneficis encara

La companyia sueca reivindica 100 milions d'usuaris en total, combinant els "premium" i els "freemium", que poden accedir als continguts musicals a canvi de publicitat.  

Amb tot, Spotify encara no ha aconseguit beneficis. El 2015 haurien perdut prop de 200 milions de dòlars. L'empresa està pagant un preu alt per les llicències de música, per l'adquisició de clients i per l'expansió internacional (disponible des de 60 països).

Segons publicava TechCrunch al febrer, la companyia sueca s'estaria plantejant una sortida a borsa als Estats Units.

Anar al contingut