Les organitzacions de consumidors reclamen que es regularitzin les entitats de reunificació i refinançament de deutes

El 2002 hi havia 900 entitats dedicades a la reunificació i refinançament de deutes ara n'hi ha més de 5.000, però no existeix cap registre on constin. Diverses entitats de defensa de l'usuari han denunciat l'actuació d'algunes d'aquestes empreses que, al seu parer, fan publicitat enganyosa, tenen un comportament fraudulent i fins i tot practiquen la usura. Dins el mateix sector, ja han aparegut algunes veus d'empreses que demanen que es regularitzi per acabar amb les fraudulentes i els ministeris d'Economia i Consum han començat a estudiar com fer-ho.
Les organitzacions de consumidors reclamen que es regularitzin les entitats de reunificació i refinançament de deutes
Madrid

Les organitzacions de consumidors reclamen que es regularitzin les entitats de reunificació i refinançament de deutes

El 2002 hi havia 900 entitats dedicades a la reunificació i refinançament de deutes ara n'hi ha més de 5.000, però no existeix cap registre on constin. Diverses entitats de defensa de l'usuari han denunciat l'actuació d'algunes d'aquestes empreses que, al seu parer, fan publicitat enganyosa, tenen un comportament fraudulent i fins i tot practiquen la usura. Dins el mateix sector, ja han aparegut algunes veus d'empreses que demanen que es regularitzi per acabar amb les fraudulentes i els ministeris d'Economia i Consum han començat a estudiar com fer-ho.
Així, algunes empreses anuncien la possibilitat d'unir tots els préstecs en un de sol sense informar dels tipus d'interès que s'hi aplicaran ni de la durada que tindrà el nou crèdit. Segons Ausbanc, hi ha casos en què els tipus d'interès superen el 20%, encarint quatre o cinc vegades el que s'havia de pagar.



Actuen sota l'aparença d'entitats financeres, però no ho són i, per tant, eviten del control del Banc d'Espanya. El Ministeri d'Economia i el de Sanitat i Consum estan estudiant al regulació d'aquest sector. Es vol fer que els seus serveis s'aclareixin, siguin més transparents i així protegir el consumidor davant possibles abusos.