Endesa talla la llum a clients que es neguen a canviar a un comptador intel·ligent

Stop Comptadors diu que són perjudicials, mentre que la companyia assegura que els arguments de la plataforma són demagògics
Endesa talla la llum a clients que es neguen a canviar a un comptador intel·ligent
Cornellà de Llobregat

Endesa talla la llum a clients que es neguen a canviar a un comptador intel·ligent

Stop Comptadors diu que són perjudicials, mentre que la companyia assegura que els arguments de la plataforma són demagògics
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Endesa ha tallat la llum a alguns clients que es neguen a canviar el comptador analògic per un d'intel·ligent, telegestionat. La plataforma Stop Comptadors assegura que són perjudicials i que no compleixen les normatives, mentre que la companyia ho desmenteix i diu que és obligatori canviar-los per ordre del govern espanyol. També assegura que es pot tallar el subministrament.

Segons aquesta plataforma, Endesa ha deixat sense subministrament clients de diversos municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Pilar Revelles, membre d'aquesta entitat, recomana als afectats que ho denuncin.

"Als ajuntaments, denunciar als Mossos d'Esquadra, fer denúncia al jutjat de guàrdia, posar-se en contacte amb nosaltres... S'ha de denunciar perquè això Endesa està incomplint normatives importants".

 

Pablo Álvarez, veí de Cornellà de Llobregat assegura que ell, la seva dona i els dos fills petits estan sense llum des de dimecres passat.

"A casa meva ens vam quedar sense llum el dia 7, sense cap avís. Hi havia la meva dona a dins escombrant i es va quedar sense llum. Ella es pensava que era una avaria, va trucar a avaries i li van dir que no, que era una incidència que era particular del meu domicili".

 

 

Precisament l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat ha intentat intercedir en aquest conflicte. Montse Pérez, regidora d'Acció Social, considera que s'està vulnerant un dret bàsic.

"El que farem és continuar pressionant perquè a més considerem que és una vulnerabilitat d'un dret bàsic perquè no ha canviat un comptador que, a més, està pendent d'una resposta per part de l'Estat respecte a les garanties d'aquest nou aparell de telegestió".

Diversos veïns ho han denunciat a l'oficina del consumidor del consistori. Tot i reconèixer en un comunicat que hi ha una llei que obliga a substituir-los abans del desembre de 2018, lamenten que la companyia opti per deixar sense aquest servei bàsic a les famílies que s'hi oposen.

També consideren "greu" que l'Estat no hagi valorat la resolució del Parlament on es requeria garantir les recomanacions del Consell d'Europa sobre els "perills potencials dels camps electromagnètics i els seus efectes en el medi ambient així com el seu impacte en les persones".

Per la seva banda, fonts d'Endesa Distribució asseguren que obeeixen una ordre ministerial, adverteixen que hi ha un protocol consensuat amb la Generalitat i que en cas que continui la negativa a canviar el comptador per un d'intel·ligent s'envia un burofax notificant que es tallarà la llum. D'altra banda Endesa considera demagògics els arguments de la plataforma Stop Comptadors.

VÍDEOS RELACIONATS