Maleta lila i altres maletes en una cinta d'equipatge d'un aeroport
La passatgera va perdre la maleta a l'aeroport de Copenhaguen (iStock)

EasyJet ha de pagar més de 1.500 euros a una passatgera per perdre-li la maleta 4 mesos

L'organització de consumidors FACUA recorda que en cas que l'equipatge no aparegui a la destinació, cal conservar i enviar els comprovants a la bústia de reclamació de la companyia en un màxim de 21 dies

EasyJet ha hagut d'indemnitzar una passatgera amb 1.583 euros per perdre-li la maleta prop de quatre mesos. El seu equipatge no va aparèixer per la cinta de recollida quan va aterrar a l'aeroport de Copenhaguen el 15 de juny del 2022 i, fins al setembre, la companyia no el va trobar.

Entremig, va presentar la reclamació corresponent a EasyJet, va rebre una primera resposta 45 dies després informant-la que buscarien la seva maleta i una segona, un mes després, dient-li que la donaven per perduda del tot. Finalment, però, la va recuperar.

Què fer en cas de pèrdua de l'equipatge?

En tot cas, va portar la incidència a FACUA Galícia per gestionar la indemnització. Ha estat l'organització de consumidors qui ha informat de l'èxit del tràmit, subratllant algunes consideracions a tenir en compte en cas de pèrdua d'una maleta.

Primer, que un equipatge es considera perdut si no ha estat lliurat a partir dels 21 dies des que s'informa de la seva pèrdua o retard, i s'atorga des d'aquell moment als usuaris la possibilitat de reclamar una indemnització.

Per tant, els 45 dies que va trigar EasyJet a contestar ja sobrepassaven aquest termini, establert en el Conveni de Montreal, que regula les responsabilitats de les companyies aèries en vols internacionals --i s'aplica a la Unió Europea i als països que l'hagin signat--. En el cas dels vols dins de l'Estat, els drets es regulen en la llei de navegació aèria espanyola.

A més, FACUA recorda que, tal com va fer aquesta passatgera, en cas que l'equipatge no aparegui a la destinació, cal conservar tots els comprovants i enviar-los per internet en un termini de 21 dies després del vol.

A més, no s'ha d'abandonar mai l'aeroport sense omplir el comunicat d'irregularitat d'equipatge corresponent (PIR, per les sigles en anglès).

El valor de la indemnització és variable i es calcula a partir dels anomenats drets especials de gir (DEG), un valor que fluctua diàriament i que serveix per establir equivalències entre diferents monedes. La pàgina web del Fons Monetari Internacional (FMI) publica quin és el valor dels DEG en cada moment.

 

ARXIVAT A:
Aeroports
Anar al contingut