TV3 i Catalunya Ràdio, líders del 2009 segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura

Els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals han confirmat el seu lideratge absolut el 2009 segons les dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. TV3 es torna a situar, amb un 19% de quota, per davant de Tele 5 i d'Antena 3. Pel que fa a Catalunya Ràdio, lidera la ràdio generalista l'any 2009 amb 498.000 oients diaris i, durant aquesta temporada, ha augmentat la diferència amb els seus competidors.

Televisió de Catalunya El Baròmetre torna a ratificar TV3 com la cadena líder generalista a Catalunya, amb un balanç anual del 19% de quota, 3 dècimes menys que l'any anterior. Després de TV3, se situen, en segon lloc, Tele 5, amb el 15,4% i una baixada de 2,6 punts en relació al 2008; en tercer lloc, Antena 3, amb el 15% i un descens de 2,5 punts; en quart lloc, TVE, amb el 12,4% i 2 dècimes menys que el 2008; en cinquè lloc, Cuatro, amb el 7,7% i una baixada d'1,1 punts; i en sisè lloc, La Sexta, que puja fins als 7,1%, 1,4 punts més que el 2008. Pel que fa al canal 33 i a La 2, la primera ha obtingut el 2009 el 2%, 1,1 punts menys que l'anterior, i La 2, amb l'1,9%, ha baixat 5 dècimes. D'altra banda, el canal de notícies de Televisió de Catalunya, el 3/24, ha pujat 2 dècimes, fins a l'1,2%, i se situa líder de les cadenes temàtiques de notícies. El lideratge de TV3 es consolida cada dia de la setmana, en diverses franges horàries i en la majoria de zones geogràfiques. Per franges horàries, és líder, els dies feiners de les franges de matí (de les 7.00 a les 12.00), migdia (de les 14.00 a les 16.00) i vespre (de les 21.00 a les 22.00). Els caps de setmana ho és de les franges de matí (de les 6.00 a les 7.00), de migdia (de les 13.00 a les 16.00) i de vespre (de les 20.00 a les 23.00). Per zones geogràfiques, TV3 lidera a Barcelona, amb el 18,1%; Girona, amb el 22,8%; Lleida, amb el 24,9 i Tarragona, amb el 18,3%. Aquest lideratge geogràfic és també majoritari pel que fa a les comarques: a totes les de Girona; a les de Lleida, menys a la Vall d'Aran; a les de Tarragona, menys al Baix Camp, el Baix Penedès i el Tarragonès; i a les de Barcelona, menys al Baix Llobregat i el Barcelonès, on és la segona cadena més vista. Una altra part de l'estudi del Baròmetre fa referència als rànquings qualitatius. Les dades assenyalen que TV3 manté el lideratge com a canal amb més credibilitat, més amè, habitual per veure les notícies i amb millor informació de proximitat. Catalunya Ràdio Segons la sisena onada del Baròmetre, corresponent als mesos de novembre i desembre, Catalunya Ràdio és l'emissora generalista líder del país amb 486.000 oients diaris i amplia a 104.000 oients la diferència amb RAC1, que n'obté 382.000, mentre que la Cadena SER, amb 377.000 oients, ocupa la tercera posició del rànquing. Amb aquests resultats d'audiència, Catalunya Ràdio consolida el lideratge absolut de les emissores generalistes del país durant tot l'any. L'estudi del Baròmetre assenyala que Catalunya Ràdio té una audiència acumulada el 2009 de 498.000 oients diaris. Això representa 78.000 oients més que RAC1 i 96.000 oients més que la SER. "El matí de Catalunya Ràdio", amb Manel Fuentes, és el programa líder del país amb 327.000 oients diaris, segons dades corresponents al període novembre-desembre. "El matí de Catalunya Ràdio" millora el resultat de l'onada anterior i augmenta la diferència amb els competidors més immediats. El programa de Manel Fuentes supera en 94.000 i 124.000 oients diaris, respectivament, els programes matinals de RAC1 i la SER. "Tot és molt confús", amb Pere Mas, també millora resultats i obté 114.000 oients. La nova oferta de les tardes de Catalunya Ràdio d'aquesta temporada, "El secret", amb Sílvia Cóppulo, que s'emet de 4 a 7, arriba, en l'onada de novembre-desembre, als 91.000 oients diaris. El programa més escoltat al cap de setmana a tot el país, tant dissabtes com diumenges, és el magazín esportiu de Catalunya Ràdio "Tot gira", amb Marc Negre, que el dissabte arriba als 318.000 oients. "El suplement", amb Núria Ferré, és el segon programa més escoltat, amb 226.000 oients els dissabtes. Programes com ara "Eduqueu les criatures" amb Carles Capdevila, "Tàpias variades" amb Pere Tàpias o "TR3SC" amb Dolors Martínez, se situen també en els primers llocs del rànquing. Catalunya Ràdio i Catalunya Informació són el referent informatiu de l'audiència. "L'informatiu del migdia", amb Victòria Vilaplana i Robert Prat, amb 38.000 oients, i el "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià i Òscar Fernández, amb 53.000, són els informatius més escoltats del país de dilluns a divendres. El cap de setmana, "L'informatiu matí", amb Francesc Soler, arriba el diumenge als 102.000 oients i "L'informatiu del migdia", amb Marta Bellés, n'aconsegueix 40.000 el dissabte. Pel que fa a la resta d'emissores del grup, cal destacar que Catalunya Informació acumula 118.000 oients diaris, millora els resultats de l'any anterior i es consolida com l'emissora informativa més escoltada del país. Catalunya Música té 43.000 oients diaris i és líder en la seva temàtica, mentre iCat FM, amb 53.000 oients diaris, continua augmentant la seva audiència. Catalunya Ràdio és líder a les quatre demarcacions catalanes, amb 331.000 oients a Barcelona, 70.000 a Girona, 52.000 a Tarragona i 45.000 oients diaris a la demarcació de Lleida. Segons les dades del Baròmetre, l'audiència assenyala Catalunya Ràdio com l'emissora que té més credibilitat, la que ofereix millor informació de proximitat i l'emissora generalista més amena.
Anar al contingut