Audiències gener 2023
Audiències

TV3 comença l'any líder, amb un mes de rècords i a gran distància de la competència

TV3 és líder del gener, amb una quota del 15,1%, el millor mes de gener des del 2020 i de la temporada, i a molta distància respecte al segon classificat. Lidera la franja del day time, amb el resultat més alt des de l'abril del 2021, i del prime time amb contundència, a 7,5 punts de la segona cadena. Aquest gener ha estat un mes de rècords per als programes del day time i del prime time. I també de rècords dels informatius.

El SX3 millora i Esport3 fa el millor gener des del 2017. I, pel que fa a audiències digitals, aquest mes s'ha fet la millor dada de reproduccions a la carta d'un mes de gener.

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest gener, TV3 ha aconseguit una quota del 15,1%, fa el millor gener des del 2020 i la quota més alta de la temporada. A més, manté una àmplia distància amb la segona classificada, Antena3, a 4,8 punts. I ha superat per 7,3 punts la tercera, Telecinco.

TV3 lidera la franja del day time, amb un 14,7%, a 4 punts de la segona, Antena3, i fa el millor day time des de l'abril del 2021. I lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 17,9%, i supera per 7,5 punts la segona classificada, Antena3.

TV3 ha liderat l'audiència 30 dels 31 dies del mes de gener i el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, és a dir, tot el mes, i sempre amb un telenotícies.

També és la cadena més ben valorada al gener al panel de GfK**, amb un 8.4.
 

Bons resultats dels informatius, líders en totes les edicions i amb rècords de temporada

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions: 19 el "TN vespre"; 7 el "TN cap de setmana vespre"; 3 el "TN migdia" i 2 el "TN cap de setmana migdia".

Dotze dels quinze programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del 24 de gener va ser el primer, amb una quota del 32,6% i 761.000 espectadors, el millor resultat de l'any; el "TN cap de setmana vespre" del 29 de gener és el segon, amb 664.000 espectadors i un 27,6% de quota, el rècord de la temporada i el millor des del 6 de març del 2022; el quart va ser l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 15 de gener, amb una quota del 33% i 542.000 espectadors, també el millor resultat de la temporada; el "TN migdia" del dia 17 és sisè, amb 534.000 espectadors i un 34,6% de quota, i fa el rècord de la temporada.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 24 va ser el quinzè programa més vist del mes i rècord, amb una quota del 30,5% i 372.000 espectadors.

A més, tots ells, excepte l'edició del vespre del cap de setmana, fan el millor mes de la temporada. El "TN vespre", amb 580.000 espectadors i un 26,4%; el "TN migdia", amb 463.000 espectadors i un 31,4%; el "TN comarques", amb 301.000 espectadors i un 26,4% de quota i el "TN cap de setmana migdia", amb 436.000 espectadors i un 28,3% de quota.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8.4, segons el panel de GfK. I també són líders en imparcialitat, amb un 90,9%. I el "Més 3/24" és el programa amb més bona valoració: un 9.2.
 

Mes de rècords tant al day time com al prime time

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

Pel que fa al day time, tots els programes, excepte "Els matins", fan el millor mes de la temporada i molts d'ells el rècord de la temporada. El "Tot es mou", amb Helena Garcia Melero, va fer el millor resultat de la temporada el dia 30, amb una quota del 16% i 81.000 espectadors, i aquest gener fa el millor mes, amb una mitjana de 62.000 espectadors i un 13% de quota.

El "Cuines" i el "Com si fos ahir" van fer els rècords de temporada el dia 23 de gener. El primer, amb una quota del 31% i 478.000 espectadors, i la sèrie de la sobretaula, amb 330.000 espectadors i un 22,9% de quota. Els dos programes també han fet el millor mes de la temporada: el programa de cuina, amb una quota del 24,2% i 364.000 espectadors, i la sèrie, amb 269.000 espectadors i un 19,4% de quota.

I també han fet el millor mes de la temporada el "Planta baixa", amb Agnès Marquès, amb 137.000 espectadors i una quota del 10,7% i que a més lidera el global de la franja; l'"Està passant", amb Toni Soler, amb una quota del 14,8% i 273.000 espectadors, i el "Tot són problemes", amb 206.000 espectadors i un 12,4% de quota.

Aquest gener ha estat ple de rècords, amb altres programes del prime time i també del cap de setmana. Per exemple el "Joc de cartes" va tancar la millor temporada de la seva història, amb 487.000 espectadors i un 24,8 % de quota. A més, el capítol del dia 11 va fer el rècord de la temporada i és el segon més vist de la història, amb 540.000 espectadors i un 26,4% de quota.

Altres rècords han estat el "Polònia" del dia 26, amb una quota del 18,2% i 456.000 espectadors; l'"APM?", del mateix dia, amb 239.000 espectadors i un 11,2% de quota; el "Zona zàping", amb 215.000 espectadors i un 17,6% de quota i que també fa el millor mes, amb 164.000 espectadors i un 14,9% de quota; l'"APM?" del diumenge al matí, del dia 15, amb 199.000 espectadors i una quota del 17,7%, i el millor mes, amb 180.000 espectadors i un 16,6% de quota; l'"Atrapa'm si pots", amb 346.000 espectadors i un 17% de quota, i el "30 minuts" del dia 29, amb una quota del 20% i 438.000 espectadors, el millor des del 25 d'abril del 2021.

Aquest gener ha destacat el cinema. "La gran pel·lícula" ha fet el millor mes, amb una mitjana del 15,2% de quota i 275.000 espectadors. A més, "Grace de Mònaco" va liderar la franja i es va col·locar com la segona més vista de la temporada, amb 280.000 espectadors i un 14,7% de quota. I el "Tarda de cine 2" va fer el rècord de la temporada el dia 22, amb 161.000 espectadors i un 8,9% de quota i també el millor mes, amb una quota mitjana del 7,4% i 122.000 espectadors. La pel·lícula "Quico Sabaté, sense destí", també va destacar amb una quota del 19,5%, 389.000 espectadors, líder de la franja i un audiència acumulada de 852.000 espectadors.

Les nits dedicades a Agatha Christie han liderat, amb "Testimoni de càrrec", amb 266.000 espectadors, una quota del 14,3% i 743.000 espectadors d'audiència acumulada, i "Ja no en queda cap", amb un 15% de quota, 310.000 espectadors i una audiència acumulada de 746.000 espectadors en el conjunt del 3 capítols.

I relacionat amb el cinema, la gala dels Premis Gaudí, del dia 22, va liderar la franja, amb 251.000 espectadors, una quota del 15,6% i una audiència acumulada de 845.000 espectadors.

I "Col·lapse", amb Ricard Ustrell, també fa el millor mes de la temporada, amb 234.000 espectadors i una quota del 13,9% de quota. A més, el dia 21 va fer el rècord de la temporada, amb 271.000 espectadors, una quota del 15,8% i 855.000 espectadors d'audiència acumulada.

I pel que fa als esports, excel·lent resultat de la Supercopa femenina de futbol. El dia 19, el partit de la semifinal va fer una audiència acumulada de 904.000 espectadors. La prèvia, 122.000 espectadors i una quota del 17,8%; el partit, 215.000 espectadors i un 15,1% de quota i la pròrroga, 311.000 espectadors i un 16,9% de quota.

I la final del dia 22 va fer una audiència acumulada de 686.000 espectadors, i va liderar la franja. La prèvia la van seguir 115.000 espectadors i va fer una quota del 17,8%; el partit, 297.000 espectadors i un 32,2% de quota i el postpartit va fer una mitjana de 303.000 espectadors i un 24% de quota.
 

El SX3 i Esport3

El SX3 millora aquest mes i és l'única cadena infantil amb guanys. 1.524.000 persones han connectat amb el canal aquest mes. I ha fet excel·lents resultats els vespres dels dies feiners, en què lidera en el target nens, amb un 12,3% de quota.

Destaca l'estrena de "Sakura, la caçadora de cartes", que lidera en nens, amb un 12,8%, i liderant la franja. També fan bons resultats "Random", amb el millor mes, amb un 17,1% en la franja de nens; "Hoodie", que també fa el millor mes, amb un 15,8% en la mateixa franja; "Haikyuu!!", amb un 14,4% entre els nens, i "El detectiu Conan", que fa el rècord de la temporada el dia 9 de gener, amb 42.000 espectadors, un 1,9% de quota i un 33,2% de quota en el target de nens. També fa millor mes i lidera la franja de nens.

Esport3 fa el millor mes d'aquesta temporada, iguala l'abril del 2022 i fa el millor gener des del 2017. A més, 1.808.000 espectadors han connectat amb el canal esportiu.

El "Gol a gol" del dia 8 de gener va fer el millor resultat de la temporada, amb 105.000 espectadors i un 7,2% de quota. L'"Onze" del dia 18, amb un 4,4% de quota i 62.000 espectadors, és el segon més vist de la temporada i el programa del "Dakar" va ser el més vist el dia 11, amb 60.000 espectadors i un 2,6% de quota.
 

Millor dada de reproduccions a la carta d'un mes de gener; la Supercopa femenina, la més vista en directe, i "Com si fos ahir", el programa més vist a la carta

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 11,5 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 6% més que el gener de l'any passat. Aquest mes, s'ha aconseguit la millor dada de reproduccions a la carta d'un gener, amb 7,4 milions.

L'emissió més vista en directe ha estat la segona semifinal de la Supercopa femenina de futbol, entre el Barça i el Reial Madrid, amb 23.700 usuaris únics.

"Com si fos ahir" ha estat el programa més vist a la carta del mes, amb 124.500 usuaris únics i 978.200 reproduccions. "Joc de cartes" ha estat el segon més vist, amb 114.700 usuaris únics i 408.100 reproduccions. Els dos vídeos més vistos són del programa.

Les pel·lícules han fet el rècord d'audiència a la carta, amb 72.200 usuaris únics i 175.100 reproduccions. Les més vistes han esta "Quico Sabaté, sense destí", "Grace de Mònaco" i "Pa negre".

I el SX3 fa la millor dada d'un més de gener, amb 2,4 milions de reproduccions de vídeo. I "Titó" és el quart programa més vist a la carta per nombre de reproduccions de tot TV3, amb 333.800 reproduccions.

El portal de la CCMA va tenir 4,2 milions d'usuaris únics, un 4% més que el mes passat.

En l'àmbit de les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 283.600 missatges a Twitter. El més comentat ha estat "Polònia" amb 54.200 missatges. I el vídeo més vist a les xarxes socials ha estat el gag del programa sobre l'anunci de la Comunitat de Madrid, amb 2,3 milions de reproduccions a Twitter.

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.)

#AudiènciesTV3

 

Anar al contingut