L'OBC assajant sota la direcció de Kazushi Ono
L'OBC assajant sota la direcció de Kazushi Ono

Catalunya Música transmetrà, diumenge, en directe el concert matinal de l'OBC des de L'Auditori

El diumenge 18 de desembre, a les 11.00.

Catalunya Música transmetrà des de L'Auditori de Barcelona el concert del baríton Dietrich Henschel i l'OBC dirigida pel seu titular, Kazushi Ono, que interpretaran obres de Gustav Mahler i Dmitri Xostakóvitx. És un dels concerts de la temporada de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). Els comentaris de la transmissió, que compta amb el suport de l'Obra Social "la Caixa", els farà Joan Vives.
Una malaltia d'última hora ha obligat el baríton nord-americà Thomas Hampson a cancel·lar els tres concerts que tenia previst oferir aquest cap de setmana amb l'OBC a L'Auditori. El cantant té una traqueïtis que li impedeix interpretar els sis lieder que havia d'oferir del cicle "Das Knaben Wunderhorn" (El corn de l'abundància) de Gustav Mahler. Finalment, serà el prestigiós baríton Dietrich Henschel qui posarà veu a aquesta obra mestra sota la batuta de Kazushi Ono. Precisament, Henschel acaba de protagonitzar el llargmetratge "Wunderhorn" (2015), dirigit per Clara Pons. Un ambiciós projecte audiovisual i musical al voltant d'aquesta obra de Mahler que consisteix a sincronitzar el film amb la interpretació dels lieder del cicle en directe. "Wunderhorn" es va estrenar a Londres amb Dietrich Henschel i l'Orquestra Simfònica de la BBC.
Una àmplia gamma d'aclamats enregistraments amb segells com Deutsche Grammophon confirmen l'èxit de Dietrich Henschel com a intèrpret de lied i cantant d'oratori. A més, ha col·laborat amb grans directors com Gardiner, Harnoncourt i Herreweghe i té un gran interès a explorar el diàleg entre la música, el teatre i les arts visuals.
A la segona part del concert l'OBC també interpretarà la Simfonia núm. 6 op. 54 de Dmitri Xostakóvitx. La va compondre el 1939 i es va estrenar el 5 de novembre d'aquell mateix any a Leningrad. El dia de l'estrena el públic va quedar decebut amb la simfonia, perquè era purament instrumental i és que, just l'any abans de compondre-la, Xostakóvitx havia anunciat que projectava escriure una gran simfonia amb solistes i cors dedicada a la memòria de Lenin. A més, com que consta només de tres moviments i estranyament comença amb un Largo, els crítics de seguida la van batejar com "la simfonia sense cap". No va ser fins més endavant que aquesta forma tan poc corrent va ser entesa.

La transmissió en directe d'aquest concert estarà disponible durant un mes als webs de Catalunya Música i Catalunya Ràdio.

 

#CatMúsica30

catmusica.cat

facebook.com/catmusica

twitter.com/catalunyamusica

 

 

Anar al contingut