EGM - primera onada 2021

564.000 oients escolten cada dia Catalunya Ràdio

"El suplement" incrementa l'audiència en el marc d'uns caps de setmana que també augmenten.

564.000 persones escolten cada dia Catalunya Ràdio, segons dades de l'última onada de l'EGM que s'han fet públiques avui.

Les dades d'aquest EGM indiquen que Catalunya Ràdio també supera els 500.000 oients els caps de setmana, on "El Suplement," el magazine de Roger Escapa, incrementa la seva audiència i se situa en 402.000 oients els dissabtes i 397.000 els diumenges.

Amb les dades d'any mòbil, Catalunya Ràdio aconsegueix una mitjana de 628.000 oients diaris i millora en 7.000 la dada de fa un any.

Més de mig milió de persones escullen la ràdio pública del país i més de 400.000 persones escolten cada dia "El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel.

En aquesta onada, l'EGM confirma el programa "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar  Moliner, com l'informatiu més escoltat de Catalunya, amb 111.000 oie

Els programes "APM?" i "Popap" incrementen la seva audiència i se situen en 50.000 i 68.000 oients respectivament.

El cap de setmana, el programa "Crims" és líder –tant dissabte com diumenge–, amb 62.000 i 80.000 oients respectivament. El programa "Solidaris" és líder, també, els dissabtes, amb 51.000 oients, i els diumenges, l'informatiu "Catalunya migdia", "En guàrdia!" i "Revolució 4.0" lideren les seves franges horàries amb 77.000, 52.000 i 118.000 oients respectivament.

Els dissabtes, programes com "Kids XS", "Els viatgers de la Gran Anaconda" i –en la franja de matinada– els programes "A tocar", "T'agrada el blues", "Mans" i "Paraules de vida", juntament amb la repetició de "Solidaris", incrementen la seva audiència.

I els diumenges, també l'esportiu "El club de la mitjanit" augmenta la seva audiència arribant als 51.000 oients 

En aquesta onada, Catalunya Informació arriba als 84.000 oients; Catalunya Música se situa en 22.000 oients diaris i iCat augmenta la seva audiència i aconsegueix 29.000 oients diaris.

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans, Catalunya Ràdio arrenca el 2021 amb 564.00 oients diaris. Amb les dades d'any mòbil, Catalunya Ràdio aconsegueix una mitjana de 628.000 oients diaris i millora en 7.000 la dada de fa un any. I la cadena obté molts bons resultats el cap de setmana. En general, l'aposta pels programes de serveis públic és molt ben rebuda pels oients.

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, comença l'any amb 405.000 oients diaris.

El programa de tendències a les xarxes socials "Popap", amb Mariola Dinarès, aconsegueix 68.000 oients, 3.000 més que en l'última onada.

El "Catalunya migdia", el més escoltat 6 dels 7 dies de la setmana

El "Catalunya migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner, és l'informatiu més escoltat de Catalunya: obté 111.000 oients diaris, de dilluns a divendres.

L'informatiu "Catalunya nit", amb Kílian Sebrià n'obté 35.000.

Els caps de setmana, el "Catalunya migdia (cap de setmana)", amb Neus Bonet i Maria Guixà, obté 42.000 oients, els dissabtes, i 77.000 els diumenges, i incrementa així un 74% la seva audiència i es consolida també com el més escoltat.

"APM?" puja un 31%

L"APM?", de Xavi Cazorla, Joel Díaz i Ernest Codina, arriba als 50.000 oients diaris, amb un increment del 31%. De 16.00 a 21.00 hores, el magazín de tarda "Estat de Gràcia", amb Roger de Gràcia, obté 59.000 oients, i "Tot costa", de Jordi Costa i Sònia Gelmà, 72.000.

El programa "Adolescents XL", amb Roger Carandell, aconsegueix 37.000 oients diaris, clavant el resultat de l'última onada i superant en un 22% la de fa un any. Just l'emissió anterior, "El búnquer", registra 38.000 oients de mitjana diària.

"La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, que obté 47.000 oients diaris, puja 20.000 oients respecte de fa un any.

Bons resultats per als caps de setmana, amb pujades significatives

Les dades d'aquest EGM indiquen que Catalunya Ràdio també supera els 500.000 oients als caps de setmana, on "El Suplement" , el magazín de Roger Escapa, incrementa la seva audiència i se situa en 402.000 oients els dissabtes (en guanya 86.000 respecte a l'última onada) i 397.000 els diumenges (en guanya 104.000).

L'altre gran magazín del cap de setmana, l'esportiu "Tot gira", amb David Clupés, obté 68.000 espectadors els dissabtes i 97.000 els diumenges, incrementant la xifra d'oients un 38% en relació a fa un any.

Els dissabtes, "Crims", amb Carles Porta, incrementa un 38% el nombre d'oients i n'obté 62.000. Pel que fa als diumenges, obté 80.000 oients, un 62% més. També augmenten l'audiència "Els viatgers de la Gran Anaconda", amb Toni Arbonès que n' obté 23.000. I "Les dones i els dies", amb Montse Virgili, es manté en 20.000 oients en relació a fa un any. "Kids XS", amb Roger Carandell, Juliana Canet i Marta Montaner, puja un 15% i se situa en els 52.000 seguidors.

En la franja de matinada, els programes "A tocar", "T'agrada el blues", "Mans" i "Paraules de vida", amb 4.000 oients, pugen tots, juntament amb la repetició de "Solidaris" .

Diumenge, "En guàrdia!", amb Enric Calpena, i "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, lideren les seves franges horàries, amb 52.000 i 118.000 oients respectivament. I l'esportiu "El club de la mitjanit", amb Xavi Campos, triplica la seva audiència i arriba als 51.000 oients.

Pel que fa als canals temàtics, Catalunya Informació arriba als 84.000 oients i continua líder en el seu àmbit; iCat puja un 18% i aconsegueix 29.000 oients diaris i Catalunya Música, que és líder en el seu àmbit, en registra 22.000.

El director de Catalunya Ràdio i de mitjans digitals de la CCMA, Saül Gordillo, ha destacat els bons resultats del cap de setmana, amb "El suplement" al capdavant, i el fet que l'informatiu més escoltat de Catalunya continuï sent el "Catalunya migdia". Pel que fa als 400.000 oients d'"El matí de Catalunya Ràdio", ha dit: "està molt bé, però  això no treu que no aspirem a més".

Gordillo ha explicat que els oients estan molt cansats per efecte de la pandèmia i que prefereixen un tipus de temàtica que els porti a la desconnexió del moment actual: "Però la ràdio pública se sent interpel·lada a no renunciar a ser un servei públic, cercant sempre l'equilibri entre temes de més entreteniment i els més informatius".

Saül Gordillo també ha esmentat els canvis en els hàbits de consum: "El teletreball ha fet que la gent no es mogui en cotxe per anar a la feina,  la qual cosa ha modificat la manera habitual d'escoltar la ràdio".

 

catradio.cat

facebook.com/catradio

twitter.com/catalunyaradio

 

catradio.cat/catinfo

twitter.com/catinformacio

 

catmusica.cat

twitter.com/catalunyamusica

 

iCat.cat

facebook.com/iCat

twitter.com/iCatfm

Anar al contingut