Les retencions per accidents o avaries duren ara un 142% més d'estona (ACN / Marina López)

Les xifres de l'AP-7 des que és gratuïta: cues que duren fins a un 140% més

El trànsit hi ha augmentat un 26% des de l'alliberament dels peatges i els accidents amb víctimes mortals han passat de 15 a 24 anuals

RedaccióActualitzat

Que l'AP-7 ha registrat un augment considerable de trànsit des de la retirada dels peatges l'1 de setembre del 2021 ho constaten cada dia els conductors que hi transiten.

Ara, però, el Servei Català de Trànsit i Interior han fet públic un diagnòstic de la mobilitat i l'accidentalitat de 43 trams.

L'anàlisi d'aquests 18 mesos ha servit per traçar un pla que suposa la incorporació de nous radars, trams de velocitat variable i noves mesures com el control a través de drons, entre altres.

La conclusió més destacada és que la mobilitat ha augmentat de mitjana un 26% en aquesta autopista, i la circulació de camions s'ha incrementat un 36%.

D'aquesta tendència només se n'escapen tres trams en què el trànsit ha baixat, perquè s'hi han alliberat algunes rutes alternatives que eren de pagament. Són els trams Bellaterra/C-58, C-59/Mollet i Mollet/Montmeló.

Tanmateix, la tendència generalitzada ha estat un increment de trànsit que en alguns trams suposa que hi circulin 20.000 vehicles i 8.000 camions més.
 

Les retencions duren gairebé el doble d'estona

L'augment de trànsit ha anat lligat a un increment de la durada i la freqüència de les retencions. Les dades mostren com ara duren un 74,3% més d'estona que abans, i s'ha disparat un 142,4% la durada de les cues provocades per accidents o avaries. 

El Servei Català de Trànsit apunta a múltiples causes per explicar aquestes cues, com ara la dificultat a l'hora de retirar els vehicles accidentats, el fet que alguns punts de l'autopista han quedat obsolets, la incorporació de nous usuaris que no estan habituats a l'autopista, o la falta d'alternatives per carretera o de transport ferroviari.

Sigui com sigui, les grues poden trigar fins a 7 hores a actuar en aquesta via.


Puja la sinistralitat

Pel que fa a la sinistralitat, l'estudi constata que hi ha hagut un increment dels accidents a l'AP-7 en el període posterior a l'alliberament de peatges.

Així, el 2019 l'autopista va registrar 503 accidents amb víctimes, 32 amb morts o ferits greus, mentre que el 2022 aquests sinistres van augmentar fins als 647, 55 dels quals amb morts o ferits greus.

En concret, l'any 2019, 15 persones van morir en accidents a l'AP-7 i 19 més van resultar ferides de gravetat, mentre que, l'any passat, les víctimes mortals en sinistres a l'AP-7 van ser 24 i els ferits greus 52.

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitatAP-7
Anar al contingut